Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




'Duurzaamheid voeding moet je in samenhang met verpakking communiceren'

Voeding en verpakking zouden holistisch in plaats van apart moeten worden benaderd. Dat zegt Ariane van Mancius, eigenaar van Now New Next, een adviesbureau gericht op voeding, dranken en verpakkingen. Ze wijst op het in plastic verpakken van groenten. Die zijn daardoor 2 weken langer houdbaar, maar consumenten zijn zich daarvan niet bewust. "Bovendien heeft een komkommer een drie keer zo grote afdruk als de verpakking, maar als je dat niet communiceert weet niemand dat", stelt Mancius.

Consumenten zouden veel meer 'opgevoed' moeten worden rond duurzaamheidsthema's, meent Mancius. Ze noemt de plasticvrije supermarkt van Ekoplaza als voorbeeld, die begin maart veel publiciteit kreeg. Het wordt als goede stap ervaren, terwijl de CO2-afdruk van karton volgens de wetenschap niet kleiner is dan die van plastic.


Publicatiedatum: 29-5-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: