Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

London Produce Show 2018, 6 tot 8 juni

Wederom Holland Paviljoen op London Produce Show

Van 6 tot 8 juni zal in Londen de vijfde editie van de London Produce Show and Conference plaatsvinden. Op deze 'business-to-business' beurs kunnen producenten en leveranciers van groenten, fruit en bloemen hun producten laten zien aan een grote groep van inkopers. Verder worden er verschillende seminars georganiseerd, is er gelegenheid om te netwerken en zijn er kookdemonstraties van internationale top chefs. De Ambassade in Londen verzorgt in samenwerking met het GroentenFruit Huis en Dutch Cuisine de Nederlandse deelname.

Holland Paviljoen
De Nederlandse deelnemers aan de beurs staan geclusterd op het Holland Paviljoen georganiseerd door Holland Fresh Group en GroentenFruit Huis. Een deel van het paviljoen zal worden gebruikt om het brede scala aan groente- en fruitproducten te laten zien dat vanuit Nederland naar het Verenigd Koninkrijk wordt geëxporteerd. Daarnaast zullen Valstar Holland, Cool Fresh International en Dutch Food Technology hun producten tentoonstellen. De 'Healthy Snack automaat' zal ook weer zijn opwachting maken.

Kookdemonstratie Christian Weij
Chef-kok Christian Weij van restaurant Puur-e in Bennekom zal op de London Produce Show een kookdemonstratie verzorgen. Christian is een creatieve food designer die zich bezig houdt met het ontwikkelen van gezonde, lokale en duurzame recepten. Hij is bovendien een specialist op het gebied van het fermenteren van eten.

Als Ambassadeur van Dutch Cuisine helpt Christian de 5 principes (cultuur, gezond, natuur, kwaliteit en waarde) uit te dragen en daarmee de Nederlandse keuken en eetcultuur nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Voor zijn kookdemonstratie zal hij gebruik maken van producten die door de Nederlandse producenten en leveranciers worden tentoongesteld.

Award voor beste marketing campagne gericht op kinderen
Tijdens het 'Thought Leader Breakfast' zal dit jaar voor de tweede keer de award voor beste marketingcampagne gericht op promotie van groente- en fruitconsumptie onder kinderen worden uitgereikt. Zowel in Nederland als het Verenigd Koninkrijk eten veel te weinig kinderen de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan groente en fruit. Met deze, door de Nederlandse Ambassade gesponsorde, award wordt het bedrijf dat op de meest ludieke, originele, innovatieve of effectieve manier de consumptie van groente en fruit onder kinderen heeft weten te promoten in het zonnetje gezet. Vorig jaar was Lidl de gelukkige winnaar met hun Oaklands Fun Size groente en fruit assortiment.

Schoolcompetitie
De Ambassade en de London Produce Show organiseren in samenwerking met kunstenares Cassie Liversidge van 'Grow Your Own Playground' een ontwerpcompetitie voor basisscholen in Londen, waarvoor de kinderen een ontwerp moeten maken voor een etiket dat hen zou aansporen om meer groente en fruit te eten. De 3 winnende scholen krijgen een rondleiding over de beursvloer en worden tijdens een prijsuitreiking op de show nog eens extra in het zonnetje gezet.

Aanmelden
Aanmelden voor de London Produce Show is mogelijk op de website van de show.

Bron: Agroberichten Buitenland

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018