Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group

Sumitomo koopt aandeel in Taiwanese supermarkt
Het Japanse Sumitomo Corp. gaat een aandeel van 22% overnemen van de tweede grootste supermarktketen van Taiwan, Simple Mart. Op deze manier krijgt Sumitomo een nieuw kanaal voor de distributie van Japanse goederen en kan het bedrijf meer activiteiten ontwikkelen op Taiwan. Sumitomo betaalt voor de overname van de aandelen een bedrag van ongeveer 4,5 miljard yen (€34,6 miljoen). De twee bedrijven hebben afgesproken dat de overname in augustus wordt afgerond.
Bron: asia.nikkei.com

Rusland: X5 Retail Group automatiseert leveringsketen
Het Russische X5 Retail Group heeft een groot project voltooid, waarmee de leveringsketen met betrekking tot vestigingen binnen de Perekrestok- en Karusel-ketens en de distributiecentra is geautomatiseerd. De centrale logistieke processen van het bedrijf maken gebruik van nieuwe software, waardoor de leveringsketen naar verwachting 17% nauwkeuriger zal werken. Dit zorgt er voor dat de beschikbaarheid van producten bij filialen met 5% wordt verbeterd en dat het bedrijf per winkel 13% minder inventaris aan kan houden.
Bron: esmmagazine.com

Denemarken: Dansk Supermarked verandert naam naar Salling Group
Vanaf 1 juni gaat gaat de Deense retailgroep Dansk Supermarked verder onder de naam Salling Group. De naamsverandering is het gevolg van de overname van Dansk Supermarked door de Salling Foundation, die in 1906 verantwoordelijk is geweest voor de oprichting van het bedrijf dat ooit uit zou groeien tot Dansk Supermarked. De Salling Foundation begon in 2014 met de hernieuwde overname van Dansk Supermarked, die in 2017 werd voltooid. "Met Salling Group keren we op meerdere manieren terug naar onze roots. We zijn trots op wat Ferdinand en Herman Salling ooit hebben opgericht, en zetten nu hun creatie duidelijker voort met de naam Salling Group," aldus Jens Bjerg Sørensen, die voorzitter is van de raad van bestuur van Købmand Herman Sallings Fond.
Bron: newsbreak.dk

België: Colruyt Group investeert in huismerken
De Belgische Colruyt Group investeert fors in de eigen huismerken. Het bedrijf wil ervoor zorgen dat er nog beter tegemoet wordt gekomen aan de behoeftes van de consument, die steeds meer geïnformeerde keuzes maken met betrekking tot duurzaamheid en welzijn. Elk jaar steekt de Colruyt Group €2,5 miljoen in ontwikkeling van de huismerken. De investeringen worden gebruikt in twee testlaboratoria van Colruyt Group en bij testlocaties in vestigingen. Zodoende worden alle 3.500 huismerkproducten continu onderzocht. Dat betekent dat het gehele assortiment van Boni Selection, Everyday en Spar tenminste een keer per twee jaar uitvoerig wordt geïnspecteerd. Ook zorgt de Colruyt Group er zo voor dat consumenten meer betrokken zijn bij de ontwikkeling van het assortiment en dat er een meer transparant beleid wordt gevoerd. Op dit moment werken zo'n 50.000 consumenten mee aan het testen van de kwaliteit, gebruiksgemak en smaak van de huismerkproducten van de retailgroep.
Bron: colruytgroup.com

Nederlandse retailomzet stijgt met 1,5% in maart
Het CBS heeft gemeld dat de Nederlandse retailector in maart een omzetgroei had van jaar op jaar 1,5%. Het volume van de omzet steeg met bijna 2%. De omzet in de voedingssector nam toe met meer dan 1%, terwijl de omzet van non-food-producten met bijna 1% afnam. De online omzet steeg met meer dan 23%. De statistieken met betrekking tot de retailomzet zijn aangepast aan de hand van veranderingen in dagelijkse koopgedrag. De retailomzet heeft de neiging om van dag tot dag te veranderen. Als er geen rekening met het koopgedrag wordt gehouden, zou de retailomzet in maart jaar op jaar met bijna 4% zijn gestegen.
Bron: cbs.nl

VS: Target breidt Restock-programma uit
Target heeft zijn Restock-programma uitgebreid naar alle Amerikaanse filialen. Daardoor is het programma beschikbaar voor 75% van de Amerikaanse bevolking. Het Restock-programma laat consumenten boodschappen thuisbezorgen voor een vast bedrag van $2,99 (€2,52). Er kan daarbij worden gekozen uit een assortiment van 35.000 producten, waaronder bekende merkproducten. Het maximum gewicht van de bestelling komt neer op ongeveer 20 kg. De bestellingen worden bij filialen van Target samengesteld, waardoor deze snel aan huis kunnen worden bezorgd. Daarnaast heeft Target onlangs het Restock-programma met behulp van Google Home voorzien van een manier om online boodschappen te bestellen door middel van stemactivatie. Ook wordt er voor thuisbezorging samengewerkt met het online platform Shipt en andere bezorgdiensten. Al deze initiatieven samen leiden ertoe dat de strategische aanpak van Target de eigen filialen steeds meer verandert in lokale distributiecentra.
Bron: retailanalysis.igd.com

VS: Walmart begint met thuisbezorging in Houston
Walmart heeft online thuisbezorging mogelijk gemaakt in Houston. De supermarktketen breidt zijn online dienstverlening uit naar Sugar Land, Katy, Tomball, Spring, Pearland en Missouri City. Houston wordt daarmee de tiende stadsregio in de VS waar Walmart thuisbezorging aanbiedt.
Bron: abc13.com

VS: Fortress neemt distributiecentrum van SuperValu over
De Amerikaanse Fortress Investment Group heeft in Pompano Beach een distributiecentrum van SuperValu overgenomen. Voor de overname werd een bedrag betaald van $66,4 miljoen (€55,9 miljoen). De overname is onderdeel van een grotere overeenkomst voor overnames van $483 miljoen (€406,6 miljoen). De faciliteit van SuperValu in Pompano Beach heeft een oppervlak van 71.400 vierkante meter. De overname is gefinancierd met een hypotheek via de Royal Bank of Canada. De partij die de faciliteit heeft verkocht is Associated Grocers of Florida, dat in oktober voor $180 miljoen (€151,5 miljoen) door SuperValu werd overgenomen. Eerder werd voor de locatie in 2006 $51 miljoen (€42,9 miljoen) neergelegd. Het distributiecentrum bevindt zich op een stuk terrein van 20 hectare en werd opgebouwd in 1973.
Bron: therealdeal.com

VS: Wegmans en H-E-B meest vertrouwde bedrijven
Volgens de 2018 Temkin Trust Ratings-index van de Temkin Group zijn Wegmans Food Markets en H-E-B onder consumenten twee van de meest vertrouwde ondernemingen. Wegmans en H-E-B behaalden een score van respectievelijk 79% en 77%. De onderneming die als het meest betrouwbaar wordt gezien is het bakbedrijf USAA met een score van 81%. De Trust Ratings-index wordt samengesteld aan de hand van een enquête onder 10.000 Amerikaanse consumenten met betrekking tot de vermeende betrouwbaarheid van 318 bedrijven in 20 verschillende sectoren. De supermarktsector kwam met een gemiddelde score van 66% als meest betrouwbaar naar voren, gevolgd door investeringsbedrijven (62%), verzekeringsbedrijven (61%) en autohandelaren (61%). De sector die als het minst betrouwbaar wordt gezien zijn TV- en internetproviders met gemiddeld slechts 32%.
Bron: progressivegrocer.com

AmazonFresh stopt met aanbod van andere bedrijven
Per 30 mei stopt AmazonFresh met het aanbieden van goederen van andere bedrijven. Voorheen konden deze bedrijven aan de hand van het Local Market Seller-programma van Amazon hun goederen online aanbieden. Amazon heeft echter de keten Whole Foods overgenomen en is daarnaast ook bezig om de online supermarkt Amazon Prime Now meer uit te breiden. Het is de bedoeling dat Amazon Prime Now met Whole Foods wordt geïntegreerd. In februari werd de Prime Now-dienst door Whole Foods in bepaalde markten gelanceerd. Er zijn plannen om dit programma in het komende jaar verder uit te breiden. Amazon is volgens een uitgelekte e-mail van plan om producten via groothandelsmarkten in te slaan. Volgens diezelfde e-mail gaat Amazon echter in de toekomst ook meer mogelijkheden creëren voor lokale handelaren.

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018