Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




900.000 euro promotiecampagne

Bouquet goed voor 15 % van export Spaanse watermeloen

Momenteel vertegenwoordigt de pitloze Bouquet watermeloen van co÷peratie Anecoop 18% van de in Spanje geteelde watermeloenen en 15% van de Spaanse export van dit fruit. Het product is leidend in de Europese consumptie van watermeloen. Alle Bouquet watermeloenen worden in Spanje geteeld door telers met veel ervaring.

Gisteren presenteerde Anecoop de acties die de co÷peratie dit seizoen gaat ondernemen om de Bouquet watermeloen onder de aandacht van de consument te brengen. Ook werd de balans opgemaakt van de in 2017 verkregen resultaten en werden de groeiperspectieven voor de komende jaren bekendgemaakt. Vertegenwoordigers van diverse van de aangesloten co÷peraties uit verschillende gebieden, die zijn opgenomen in het Bouquet-programma, waren aanwezig. 



De president-directeur van Anecoop, Alejandro Monzˇn, lichtte toe dat de teelt van de Bouquet "een belangrijke maatschappelijke waarde heeft, aangezien de teeltprogramma's in samenwerking met de partnerco÷peraties worden ontworpen en er sprake is van een zorgvuldige commerciŰle planning. Daardoor wordt het mogelijk gemaakt dat vele Spaanse telers en hun families gedurende het hele jaar continu´teit kunnen geven aan de landbouwactiviteit. Voor ons is dat een manier om de Spaanse landbouw te beschermen. We hebben ingezet op de kwaliteit van het product in Spanje".

De algemeen directeur van Anecoop, Joan Mir, stelde: "We zijn optimistisch met betrekking tot de volumes en de kwaliteit van het product in het huidige seizoen. We gaan door met ons rassenverbeteringsplan en zullen blijven werken aan het high-end segment en de smaak, zodat we blijven groeien op de Europese markten, waar er sprake is van een stijgende lijn".

Met betrekking tot de toekomst gaf Joan Mir aan: "Onze uitdaging is om eraan te blijven werken dat we ons onderscheiden van de teelt in andere landen, met een verser product, een lagere ecologische voetafdruk door een kortere transporttijd, en met een betere kwaliteit, kleur en smaak".




De grote invloed van het product op de internationale markt is het gevolg van de eenheid in commerciŰle acties en van toegepaste R&D. Op de twee proefvelden in AlmerÝa en Valencia, met zowel kasteelt als buitenteelt, blijft het bedrijf werken aan zijn teeltprocessen en aan nieuwe teeltvormen. De trend richting een kleinere maat en de inzet op verschillende kwaliteiten en kleuren valt hierin op.

De oogsttijd begint in april in AlmerÝa en volgt daarna in Murcia, Alicante, Valencia en Castellˇn. De oogsten in Sevilla en CastiliŰ-La Mancha maken het seizoen compleet. Er is sprake van een uniek programma, met procedures voor het hele proces: van de rassenselectie en het agronomisch beheer van de variŰteiten tot de integratie van de productie, de diversificatie van het aanbod en de afzet.

Momenteel zijn er vier soorten van de pitloze Bouquet-watermeloen: de rode, de geel gestreepte, de zwarte en de mini. Al deze soorten zijn ook vanuit de biologische teelt verkrijgbaar.

Promotiecampagne 
Het bedrijf begint aan een intensieve communicatie- en marketingcampagne, die een investering van meer dan 900.000 euro betekende. Deze zal invloed hebben in Spanje, Frankrijk, TsjechiŰ, Wit-Rusland en Polen. Het gaat om acties op verkooppunten, op radio, televisie en via sociale netwerken, op culturele en sportieve evenementen en in ontmoetingen met de media.

Een van de acties springt eruit. Het merk Bouquet biedt, in samenwerking met supermarkten, consumenten van de Bouquet watermeloen een kado aan uit een van de verschillende categorieŰn (sport en avontuur, schoonheid en gezondheid, huis en vrije tijd, onder andere). In Frankrijk zal deze actie gepromoot worden via televisie en sociale netwerken, in Spanje via radio, sociale netwerken en luchtreclame.

4Fruit Company is exclusief verdeler van Bouquet-watermeloenen op de Nederlandse markt.


Voor meer informatie:
4 Fruit Company
Handelsweg 30
2988 DB Ridderkerk
Tel. 0180 641908
info@4fruitcompany.nl
www.4fruitcompany.nl

Publicatiedatum: 16-5-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*