Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Joya-appel belangrijke concurrent voor import-appelen

De in hardfruit gespecialiseerde Franse coƶperatie Blue Whale heeft het volle vertrouwen in de sterke kenmerken van Joya-appelen. "Deze appel moet in het tweede deel van het seizoen het belangrijkste referentiepunt voor al onze klanten worden," aldus een woordvoerder van Blue Whale.
 
Sinds het begin van het Joya-seizoen van 2018 op 11 januari heeft Blue Whale in rap tempo een sterke omzet gezien, die de verwachtingen heeft overtroffen. De volumes van de Joya-appelen zijn toegenomen en ook de kwaliteit is uitstekend, wat met name komt door een goed suikergehalte. 
 
Dankzij een volume van 4.500 ton is Blue Whale zelfverzekerd met betrekking tot de mogelijkheden van Joya binnen de fruitsector. Het bedrijf verwacht dat het volume dankzij de jonge plantages toe zal blijven nemen. Er wordt ervan uitgegaan dat het volume met een jaar of vier, vijf neer zal komen op 9.000 ton. 


 
Dankzij de goede kwaliteit is Blue Whale in staat om in dit seizoen nieuwe markten aan te boren. Volgens het bedrijf zelf is de Joya een buitenkans voor elke supermarktketen die op zoek is naar een appel van hoge kwaliteit. Bovendien is de Joya een van de laatste appelrassen die in het seizoen worden geoogst, wat iedereen die de voorkeur voor versheid heeft aan zal spreken. 


Een evenement van Joya bij Rungis 

Rond deze tijd van het seizoen zijn er vaak meer appelen vanuit het buitenland op de markt, die eerder een maand lang op zee hebben gezeten. "Voor consumenten - en dan met name Franse consumenten- die de voorkeur hebben voor lokaal geteelde appelen is de Joya een appel die als alternatief kan dienen voor appelen van het zuidelijk halfrond. De Joya-appel moet daarom in de periode van februari tot juli een sleutelrol spelen in de Europese markt en de concurrentie met deze import-appelen aangaan," aldus de woordvoerder van Blue Whale.

Voor meer informatie:
Blue Whale
Dina Abella
Tel: +33 (0) 563 21 56 56
Fax: +33 (0) 563 21 56 59
Email: dina@blue-whale.com
www.blue-whale.com

Publicatiedatum: