Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jumbo-werknemers krijgen nieuwe arbeidsvoorwaarden

Zwitserland: Coop stopt met Siroop

Carrefour opent distributiecentrum in Dubai
De retailgigant Majid Al Futtaim heeft het nieuwe regionale distributiecentrum van Carrefour in Jafza te Dubai onthuld. De faciliteit is vier keer zo groot in vergelijking met andere distributiecentra die voor Carrefour in de regio actief zijn. Majid Al Futtaim heeft voor de opbouw van het centrum AED300 miljoen (€68,3 miljoen) geïnvesteerd. De investering is onderdeel van een groter investeringsplan van mln ($82.2mln) by Majid Al Futtaim, which comes as part of its AED30 miljard (€8,2 miljard), dat in 2016 werd aangekondigd.
Bron: arabianbusiness.com

E-Mart werkt samen met Spar in China

Het Zuid-Koreaanse E-Mart, dat onder het retailconglomeraat Shinsegae Group valt, gaat samenwerken met de Nederlandse keten Spar om in China uit te breiden. De Shinsegae Group was eerder al in China actief, maar moest wegens tegenvallende omzet vorig jaar zich uit deze markt terugtrekken. Het nieuwe samenwerkingsverband met Spar zorgt voor een veiliger bedrijfsplan. E-Mart heeft met Spar International een leveringscontract getekend. Onder dit contract zal het bedrijf eigen huismerken als No Brand, Peacock en Scentence aan Spar leveren.
Bron: pulsenews.co.kr

Zwitserland: Coop stopt met Siroop
De online marktplaats Siroop wordt opgedoekt. Het Zwitserse online platform werd vorige maand door mede-eigenaar opgekocht. Coop heeft echter nu bevestigd dat het bedrijf aan het einde van dit jaar met Siroop gaat stoppen. Siroop werd in 2016 opgericht door Coop in samenwerking met Swisscom en moest de online concurrentie aangaan met Amazon. De online marktplaats kwam echter nooit goed van de grond. 
Bron: ecommercenews.eu

Nieuw-Zeeland: Countdown heeft kwartaalomzet van NZ$1,6 mld
De Nieuw-Zeelandse keten Countdown, dat onder de Woolworths-groep valt, had in het derde kwartaal een toename in omzet van 3,4%. In de dertien weken tot 1 april is de omzet jaar op jaar gestegen van NZ1,58 miljard in 2017 tot NZ$1,63 miljard nu (van €920 miljoen tot €950 miljoen). Als de invloed van de paasdagen buiten beschouwing worden gelaten is de omzet gestegen met 3,8%.
Bron: nzherald.co.nz

Jumbo-werknemers krijgen nieuwe arbeidsvoorwaarden

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft aangegeven dat het merendeel van zijn werknemers heeft gekozen voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden die door Jumbo worden geïntroduceerd. Van de 3.000 vaste werknemers hebben 2.150 personeelsleden, oftewel 72%, een stem uitgebracht over of ze onder de oude of de nieuwe regeling willen vallen. Van dit aantal heeft 96% gekozen voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden.
Bron: esmmagazine.com

VS: Shipt verzorgt thuisbezorging van vier ketens in Myrtle Beach
De Amerikaanse online marktplaats Shipt gaat thuisbezorging aanbieden voor vier grote supermarktketens in de omgeving van Myrtle Beach. Vanaf 8 mei levert Shipt producten uit het assortiment van de ketens BI-LO, Target, Kroger en Publix. Door de uitbreiding krijgen meer dan 50.000 huishoudens in deze regio toegang tot de producten van de vier ketens. Consumenten met een Shipt-abonnement kunnen bij alle vier de retailers zowel versproducten als huishoudelijke artikelen en productcategorieën die voor elke retailer uniek zijn binnen het uur thuis laten bezorgen.
Bron: globenewswire.com

Canada: Loblaw breidt online uit
Het Canadese Loblaw Companies heeft plannen aangekondigd om zijn online besteldienst voor thuisbezorging en afhaalpunten dit jaar uit te breiden. Er wordt in dit jaar in vijf nieuwe Canadese regio's thuisbezorging mogelijk gemaakt, waaronder in Montreal, Halifax en Regina. Ook worden er 500 nieuwe afhaalpunten geïnstalleerd, waarmee consumenten online een bestelling klaar kunnen laten zetten en deze zelf op locatie op kunnen halen. Met het einde van 2018 wil Loblaw in totaal meer dan 700 van zulke afhaalpunten in bedrijf hebben.
Bron: canadiangrocer.com

VS: Food Lion opent winkels in omgeving Norfolk, Virginia
Op 9 mei zal Food Lion drie voormalige Farm Fresh-winkels heropenen in de omgeving van Norfolk Virginia. De drie winkels zijn eerder dit jaar overgenomen van Supervalu. De specifieke locaties zijn te vinden in Virginia Beach en Hampton in Virginia en in Elizabeth City in North Carolina. Elke locatie heeft ongeveer 100 vacatures, zodat in totaal werkgelegenheid wordt gecreëerd voor 300 werknemers.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Albertsons verdubbelt aantal huismerkproducten

Albertsons Cos. is op weg om dit jaar 1.400 nieuwe producten onder het eigen huismerk Own Brands te introduceren. Daarmee wordt het assortiment aan huismerkproducten van de keten verdubbeld. Op dit moment zijn al 300 van de nieuwe producten geïntroduceerd. De nieuwe producten zijn voor handen in alle winkelketens van Albertsons, waaronder de ketens Lucerne, O Organics, Open Nature, Waterfront Bistro, Value Corner, Primo Taglio en Debi Lilly Design. Populaire nieuwe producten die tot nu toe zijn gelanceerd zijn ethisch verantwoord ijs, biefstuk en mueslirepen. Granola Bars, O Organics Sparkling Tea, nieuwe sla-pakketten, Signature Select Cold Brew-koffie en Sparkling French-limonade.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Instacart plant nieuw centrum in Atlanta

Instacart gaat $40 miljoen (€33,3 miljoen) investeren in de aanbouw van een zogeheten Customer Experience Center. Het geld wordt ook gebruikt voor de werving van personeel voor het centrum. De nieuwe faciliteit wordt het tweede grootste kantoor van Instacart van de VS, met alleen het hoofdkantoor in San Francisco nog boven zich. Er worden door het centrum ongeveer 400 banen gegenereerd. Volgens een woordvoerder van Instacart speelt het nieuwe kantoor een sleutelrol bij de ontwikkeling van nieuwe diensten van Instacart. Het centrum dient als werkplek voor onder andere data-analisten, medewerkers voor klantenondersteuning, specialisten op het gebied van het verbeteren van de interne processen en verschillende managers. De aanbouw van het centrum en het werven van personeel zal ongeveer twee jaar duren. Instacart werkt op dit moment samen met verschillende Amerikaanse supermarktketens in zo'n 240 verschillende regio's in de VS, waarvoor het bedrijf thuisbezorging mogelijk maakt. Onlangs verkreeg het bedrijf voor $350 miljoen (€291,5 miljoen) aan financiering.
Publicatiedatum: