Italiaanse GAF zet in op niche-aardbeien
Het marketingbedrijf GAF wil de lokale aardbeien niet alleen gaan verbeteren via een merk, maar wil het fruit ook opnieuw gaan lanceren met een specifieke nicheproductie.
GAF heeft uit de verschillende aardbeienvariëteiten een variant gekozen die voldoet aan alle eisen die het bedrijf aan de aardbeien stelt.
De betreffende aardbeienvariëteit krijgt de naam 'Aardbei GAF van Marsala' en wordt op de markt gebracht als merkartikel. Het idee is daarom om een merk rond een product te creëren dat, alleen als het in het Trapani-gebied wordt geteeld, organoleptische eigenschappen aanneemt die niet elders kunnen worden verkregen.
De tweede stap van het project heeft te maken met de GlobalGAP-certificering, zodat ook een samenwerking met de retailers doorgang kan vinden. De doelgroep waarop GAF zich richt zijn de supermarkten in de meer welvarender regio's van Europa.
Het bedrijf focust bijna volledig op smaak. "De smaak zal veel mensen verrassen want de aardbeien die nu op de markt zijn, hebben vaak een bepaalde grootte, maar smaken vaak nergens naar. "
De aardbeien worden geteeld in een gebied dat niet groter is dan 20 hectare. De markt vraagt om kwaliteit en door het aantal hectare te beperken kan GAF voorzien in de behoefte van de klant. Dit vereist zeer hoge productie-, organisatorische en logistieke normen, maar de klant is bereid om hiervoor te betalen.
GAF omvat een groot aantal telers op ongeveer 1000 hectare in de provincie Trapani.
Het bedrijf houdt zich ook bezig met in- en export van AGF-producten op Europese schaal en brengt jaarlijks 25.000 ton watermeloenen en gele meloenen op de markt
De meloenen zijn inmiddels beschikbaar op de markt maar de Victoria-druiven zullen pas over twee weken op de markt worden gebracht.
Contact:
GAF Srl
Via Dei Platani, 91
91020 Petrosino (TP)
Tel.: +39 0923 961550
Tel.: +39 3201892976
Email: gaf.srl@libero.it