Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Amazon Fresh: Duitse consumenten zijn sceptisch

Wanneer start Amazon Fresh op de Duitse markt? Dat vragen Duitse retailers zich al langer af. Mafowerk heeft nu onderzocht bij welke productgroepen het potentieel voor Amazon Fresh in Duitsland het grootste is.

Tot op de dag van vandaag is Amazon met haar leveringsdienst 'Amazon Fresh' enkel in Berlijn, Hamburg en München actief. In hoeverre verdere activiteiten in grote Duitse steden en agglomeraties zullen volgen, zou niet in de laatste plaats ook van het succes in deze drie 'testmarkten' af kunnen hangen.

Liever koffie dan verse vis
Zoetwaren en koffie zijn de meest gekochte levensmiddelcategorieën bij Amazon Fresh, gevolgd door de langer houdbare productgroepen. Versproducten koopt men het minst. Zo koopt slechts één op de drie Amazon Fresh-klanten verse groenten of vers fruit, waarmee deze productgroep op de zevende plaats staat. Verse worst, vers vlees en vooral verse vis wordt daarentegen nog minder verkocht: verse vis wordt zelfs door slechts circa 15 procent van de ondervraagde Amazon Fresh-klanten gekocht.

Deelnamekosten vormen grootste belemmering

Als hoofdbarrières voor deelname worden naast algemene twijfels over de online aankoop van levensmiddelen ook heel vaak monetaire redenen genoemd. Per slot van rekening moeten Amazon-gebruikers aan twee betaalde diensten deelnemen om de Amazon Fresh-service te kunnen gebruiken. Veel ondervraagden hebben echter ook hun twijfels aan de competentie van Amazon wat de onderwerpen 'levensmiddelen' en 'versheid' betreft.

Publicatiedatum: 2-5-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: