Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikaanse markt voor mini-paprika's blijft groeien

Mini-paprika's waren vroeger redelijk zeldzaam, maar tegenwoordig zie je ze steeds vaker in winkels verschijnen. Wilson Produce begon 12 jaar geleden met het telen van mini-paprika's in de vollegrond en zij waren toen een van de eersten.

"We begonnen onze minisnoepjes te verkopen aan clubwinkels zoals Costco en Sam's Club", vertelt Guillermo Martinez van Wilson Produce. "Daarna zijn we naar winkels gegaan en hebben we uiteindelijk distributie in de Verenigde Staten en Canada bereikt. Ons merk, Mighty Minis, is nu een van de meest erkende merken in deze categorie en enorm succesvol."

Het hele jaar door beschikbaar
Een van de sleutels tot dat succes was het hele jaar leverbaar zijn. Wilson Produce heeft daar vanaf het begin aan gewerkt door teeltbedrijven op verschillende locaties in Mexico op te zetten daar gebruik te kunnen maken van de verschillende klimaatzones.

"We telen de minipaprika's op drie locaties in Mexico - Sinaloa, Sonora en Baja," zegt Martinez. "Onze winter- en voorjaarsproductie is gecentreerd in het centrale deel van het land in Sinaloa en Sonora, voordat we in juni overstappen naar Baja voor de zomermaanden, omdat de temperaturen daar milder zijn. Ons jaarprogramma loopt nu goed en het enige waar nog aan werken, is de zomeroogst robuuster maken. "



Aanzienlijke groei
Volgens Martinez is de teelt van de mini-paprika in de loop der jaren enorm gegroeid met een verdubbeling van het teeltoppervlak in de laatste paar jaar. "We hebben een behoorlijk substantiƫle volumestijging meegemaakt met areaalverdubbeling in de afgelopen vier jaar," merkte Martinez op. "Dit komt zowel van onze eigen teeltactiviteiten als van onze partnertelers."

Bovendien biedt het bedrijf nu een biologische optie. Volgens Martinez is dat al een aantal jaren in de maak en nu is het eindelijk zo ver. "Drie jaar geleden zijn we begonnen met de overgang van conventioneel naar biologisch en we zijn dit jaar eindelijk gecertificeerd," zegt hij. "Onze klanten hebben enthousiast gereageerd op deze stap en onze biologische minipaprika's beginnen al goed te verkopen in de winkels."

Verschillende zakjes beschikbaar
Toen Wilson Produce de minisnoepjes in de clubwinkels begon te verkopen, zaten die in een zakje van 900 gram. Ze bieden nu ook een kleiner zakje van 450 gram en een kleiner 250 gram snack pakket met biologische minipaprika's. Alle maten lopen goed, het hangt helemaal af van de klant en zijn doel.



"De 900 gram zakjes verkopen goed," aldus Martinez. "Ook dat hangt helemaal af van de klanten: sommigen willen het gemak van een groter gezinspak of het 250 gram snackpakket en anderen willen de mini-paprika's grillen en die kiezen ook vaak voor de grotere pakketten zodat je ook genoeg hebt voor je vrienden of buren. "

Glansrijke toekomst
Momenteel genieten de mini-paprika's van de gestaag groeiende markt en nu er ook biologische te krijgen zijn, hebben de telers helemaal vertrouwen in een goede toekomst. Het wordt ook steeds makkelijker om dergelijke programma's in Mexico op te zetten zodat er het hele jaar door teelt mogelijk is, wat uiteraard ook alleen maar positief is voor bedrijven zoals Wilson Produce.

"Hoe gezonder mensen willen eten, hoe meer wij onze biologische producten in de winkels zullen promoten", aldus Martinez. "Er is een zeer grote mix van klimaten in Mexico en landbouwgrond blijft zich uitbreiden naar nieuwe gebieden en microklimaten. Zo kunnen we het hele jaar door blijven produceren en aan onze klanten leveren."

Bron:
Guillermo Martinez
Wilson Produce
Tel: +1 (520) 375-5748
Publicatiedatum: