Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Biologische kiwano's voor het Cinco de Mayo-feest

Enzed Exotics wil met kiwano's de Amerikaanse markt op. Het exotische fruit past uitstekend bij de festiviteiten rondom Cinco de Mayo. Het Nieuw-Zeelandse teelt- en exportbedrijf is daarom een campagne begonnen met Cinco de Mayo als thema. Met de campagne wil het bedrijf de Amerikaanse consument kennis laten maken met de veelzijdigheid van de biologisch geteelde kiwano's.



De kiwano's van Enzed Exotics worden geproduceerd in het teeltgebied Bay of Plenty op het Noordereiland van Nieuw-Zeeland. Volgens eigenaar Vanessa Hutchings combineert de frisse en niet overdreven zoete smaak van de kiwano goed met de Mexicaanse keuken.

"Kiwano-pulp kan door frisse salsa's, salades en guacamole worden geroerd om het meer smaak te geven, zonder dat er extra zout of vet nodig is. Op dezelfde manier kan deze fruitsoort ook worden gebruikt om een frisse smaak te geven aan gegrilde vlees of vis of om meer textuur geven aan taco-toppings. Bovendien is het een fijne fruitsoort met veel persoonlijkheid. De Mexicaanse keuken draait om feestvieren, smaak en kleur. Dat zijn kenmerken die je wegens het felgroene vruchtvlees en de oranje schil ook bij de kiwano terug vindt."

De kiwano is volgens Hutchins een mooie nieuwe toevoeging op andere AGF die doorgaans met Cinco de Mayo worden geassocieerd, zoals tomaten, avocado's, chilipepers, limes en maïs.



"Cinco de Mayo is een uitstekende gelegenheid om uit te pakken met Mexicaanse gerechten. De Mexicaanse keuken heeft veel affiniteit met verse groenten en fruit. De kiwano kan bij een Cinco de Mayo-thema op de versafdeling van een supermarkt echt een blikvanger zijn."

Enzed Exotics organiseert een online promotiecampagne, waarbij prijzen worden weggegeven en wordt samengewerkt met invloedrijke Instagram-gebruikers die de consument enthousiast moeten maken over de kiwano. Op deze manier worden onder andere tips gedeeld over hoe de kiwano kan worden gebruikt bij op de Mexicaanse keuken geïnspireerde recepten voor cocktails, taco's, salsa's of dipsauzen.

Hutchings gaf aan dat dit het tweede jaar is waarin haar bedrijf werkt met Instagram-influencers.

"Een van de grootste voordelen van samenwerken met influencers is hun frisse en persoonlijke kijk op ons product. We werken over het algemeen met wat wel de "micro influencers" worden genoemd. Dat zijn mensen met tussen de 15.000 en 50.000 volgers. We hebben gemerkt dat dit soort Instagram-gebruikers veel interactie met hun volgens hebben en dat ze vaak in rap tempo hun publiek weten te vergroten."

Volgens Hutchins vindt de focus op duurzaamheid van haar bedrijf veel weerklank bij influencers, die gezonde voeding als centraal thema hebben. Deze Instagram-gebruikers worden door steeds meer merken benaderd om partnerschappen te vormen. "Omdat onze kiwano's op natuurlijke wijze worden geteeld zonder enig gebruik van gewasbeschermingsmiddelen, is dit een product dat ze met gerust hart onder hun volgers kunnen promoten."

"We zijn erg benieuwd naar wat zij allemaal met Cinco de Mayo en onze kiwano's kunnen doen. We moedigen ook onze eigen volgers aan om hun creaties met ons te delen via de hashtag #kiwanofiesta," zegt Hutchings tot slot.


Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018