Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vijf weken later woedt er nog altijd brand op de Maersk Honam

Op 6 maart ontstond er brand op het containerschip Maersk Honam dat vaart onder de vlag van Singapore en op weg was van Singapore naar Suez. Het incident vond plaats op 900 zeemijl ten zuidoosten van Salalah in Oman. Toen de brand uitbrak, had het schip 7.860 containers van de 2M Alliance (tussen Maersk Line en Mediterranean Shipping) aan boord.

Vorige week vrijdag, ruim vijf weken nadat de brand uitbrak, liet MSC weten dat er zich nog steeds brandhaarden aan boord van de Maersk Honam bevinden en de bluswerkzaamheden voortgezet worden. Het door brand getroffen schip wordt naar Jebel Ali in de Verenigde Arabische Emiraten gesleept waar haar lading zal worden gelost. Momenteel bevindt het zich halverwege Muscat en Karachi in de Arabische Zee. 

"We kunnen pas meer helderheid over de situatie geven wanneer de lading gelost en geïnspecteerd is, maar we kunnen de eigenaren van de ladingen die in zich in de ruimten 1 tot 3 bevonden zo nodig wel een total loss verklaring verstrekken," laat MSC weten. "Voor de overige ladingen moeten verzekeraars de vereiste GA- en betalingsgaranties voorbereiden omdat deze documenten nodig zullen zijn om de vracht op haar eindbestemming te krijgen."

"Aangezien de bergingswerkzaamheden nog in volle gang zijn, kan de algemene schaderegelaar nu de aanvraag voor de bergingsuitkering nog niet afronden," voegt MSC er aan toe. 






Publicatiedatum: