Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Retail Merkenonderzoek 2018

AH sterkste supermarktmerk, Lidl beste prijs/kwaliteitsverhouding en aanbiedingen

Albert Heijn komt wederom als sterkste merk uit de bus in het Retail Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy. In het onderzoek zijn 1.515 respondenten ondervraagd. De 100 grootste retailmerken in omzet zijn op 40 factoren onderzocht waarbij navraag is gedaan naar de kracht en het imago. Net als in 2017 staat Albert Heijn, na bol.com, op plek 2. Ook Lidl en Jumbo staan in de top 10, respectievelijk op plaats 7 en plaats 8. Andere bedrijven die zich gedeeltelijk als aanbieder in voeding profileren zijn Action op plaats 4, Ikea op plaats 5 en Hema op plaats 6.

Wanneer het gaat om de verwachte groei van supermarktmerken in 2018, scoort Lidl het hoogst en scoort de discounter beter dan Albert Heijn en Jumbo. Qua aantrekkelijkheid van de winkels scoort Albert Heijn beter dan Jumbo. Lidl komt in die lijst niet in de top 20. Bij de beoordeling van beste prijs/kwaliteitsverhouding en beste aanbiedingen scoort Lidl telkens het hoogst. Albert Heijn heeft het vriendelijkste personeel.

Klik hier voor de uitkomsten van het Retail Merkenonderzoek 2018

Bron: Hendrik Beerda Brand Consultancy

Publicatiedatum: 16-4-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: