Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Mickaël Falani, Leclerc

"Franse consumenten waarderen importproducten"

Mickaël Falini is verantwoordelijk voor de groenten- en fruitafdeling van de Leclerc-supermarkt in Ploërmel in Bretagne. Michaël: "Ik hecht veel waarde aan de herkomst van mijn producten. Ik geef de voorkeur aan lokale producten, gevolgd door Franse. Als ik mijn prioriteit aan moet geven, dan zou deze als volgt zijn: Bretagne, Frankrijk, de rest van Europa en tot slot de import van buiten de Europese Unie. Klanten kopen graag lokale producten maar ook producten van Franse bodem. Toch zijn ook Spaanse sinaasappelen, Israëlische Orri mandarijnen, Spaanse en Marokkaanse clementines en ananas uit Costa Rica vertrouwde producten die geliefd zijn bij onze klanten."

"Op dit moment importeren we al ons citrus uit Spanje, evenals aardbeien, om een voordeliger alternatief voor onze Franse aardbeien aan te kunnen bieden. We importeren ook exotische AGF uit diverse herkomstgebieden."


Al een aantal jaren groeit de afzet van kant-en-klare groenten en fruit sterk. "We verkopen steeds meer portieverpakkingen (schalen, zakken) en eetrijpe producten zoals avocado's en peren. Klanten kiezen steeds vaker voor gezonde producten." Desondanks is de groenten- en fruitconsumptie van Fransen nog altijd onvoldoende," vervolgt Mickaël. "De toename van het aantal kookprogramma's op televisie waarin verantwoorde voeding centraal staat, zorgt echter voor een groeiend bewustzijn."


Seizoensproducten komen voornamelijk van Franse bodem

"In onze winkel verkopen we veel tafelfruit. Onze klanten zijn dol op appelen, peren en sinaasappelen omdat deze fruitsoorten het hele jaar door verkrijgbaar zijn. Toch trekken ook seizoensproducten zoals perziken, nectarines, aardbeien en clementines de aandacht van de klanten. Op de groentenafdeling verkopen we veel tomaten, met name in de lente- en zomermaanden, evenals veel kool en wortelen in de winter en herfst. Klanten zijn erg op het weer georiënteerd en de consumptie kan sterk verschillen al naar gelang het weer."



"Onze AGF-afdeling onderscheidt zich door gevarieerde animaties en opvallende displays met seizoensproducten. Ons team geeft de klanten advies waar ze iets aan hebben. Onze winkel zal aan het einde van dit jaar met 1.000 m2 worden uitgebreid en ook onze afdeling zal hiervan profiteren door middel van vernieuwende concepten, zoals bijvoorbeeld een sinaasappelsapmachine om nog beter aan de wensen van onze klanten tegemoet te kunnen komen."



Voor meer informatie:
E. Leclerc


Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018