Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
VS

Gesneden groenten-pakketten grootste binnen slacategorie

Moeder Natuur zorgde voor de grondstoffen en het resultaat zijn gebruiksvriendelijk verpakte slapakketten. Steeds meer mensen eten thuis en dit jaagt de afzet van versgesneden sla aan. Verpakte slamelanges waren sinds 2012 verantwoordelijk voor een groei van 50% van het totale fresh cut-segment. 

Nieuwe melanges en groenten
Fabian Pereira van Fresh Express legt uit dat dit één van de redenen was om de lijn Chopped Kits te herintroduceren met nieuwe melanges en groenten. "Vorig jaar waren kits, met een aandeel van 21%, het grootste segment binnen de categorie en we zijn dan ook enthousiast om onze Chopped Kits in een nieuwe verpakking te presenteren, die de perfect gesneden groenten, smaakvolle dressings en toppings goed doet uitkomen," legt hij uit. Fresh Express wil tegemoet komen aan de behoeften van consumentengroepen zoals millennials door een nieuwe en spannende eetervaring te creëren. 





Fijner gesneden en meer dressing voor een betere smaak
Belangrijke aanpassingen zijn onder andere de grotere porties dressing en het feit dat de groenten fijner gesneden zijn zodat de dressing beter mengt wat zorgt voor een betere smaakervaring. "We hebben veel veranderingen aangebracht omdat we producten willen ontwikkelen die aan de wensen van de consument beantwoorden," vervolgt Pereira. "Consumenten vertelden ons dat ze graag fijner gesneden groenten wilden, meer dressing en een betere smaakervaring. Uit de feedback van consumenten kwam eveneens naar voren dat zij het product graag beter wilden kunnen zien in de verpakking. Millennials zoeken naar gemak en transparantie. Ze zijn zich bewust van wat ze in huis halen. Na vele maanden van ontwikkelen en testen, zijn we er nu van overtuigd dat onze vernieuwde producten zullen beantwoorden aan zowel de standaarden van ons bedrijf als de verwachtingen van de consument."

Merendeel ingrediënten in VS ingekocht 
Alle groenten die Fresh Express gebruikt, zijn afkomstig van telers waarmee het bedrijf al jarenlang werkt. Pereira legt uit dat er samengewerkt wordt op alle gebieden: van zaadontwikkeling tot oogsttechnieken om zo de meest verse en kwalitatieve producten te kunnen leveren. "Hoewel we zelf geen teeltbedrijven bezitten, hebben we wel strategische partners," vervolgt Pereira. "De meeste producten zijn uit de Salinas Vallei afkomstig maar gedurende de wintermaanden ook uit andere staten, zoals Arizona, Georgia, Florida en Ohio. Er komt in de winter maar weinig uit Mexico, vaak alleen roman en ijsberg sla."



Zeven nieuwe Chopped Kits
Landelijk zijn er nu zeven vernieuwde saladepakketten op de markt: Asian, Sweet Kale, Sunflower Crisp, BBQ Ranch, Bacon & Bleu, Southwest en Chipotle Cheddar. "Op de verkoopafdeling is variant 'Asian' favoriet omdat hierin meerdere culturen samenkomen," vertelt Pereira. "De kit bevat een Aziatische dressing op basis van sesamolie, gember en sojasaus, evenals wontonreepjes en amandelsnippers. Sunflower Crips komt op de tweede plaats en heeft een uien-citrus vinaigrette met een wat meer uitgesproken smaak," vervolgt Pereira. "We verwachten dat onze Kale Kit een nog groter succes zal worden omdat hij consumenten een aangenamere eetervaring biedt dan traditioneel bereide boerenkool. De combinatie van boerenkool, geroosterde pompoenpitten, gedroogde cranberry's en maanzaaddressing op basis van Griekse yoghurt maakt het mogelijk van een gezonde maar overheerlijke maaltijd te genieten."
Publicatiedatum: