Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize levert van 7 u ’s morgens tot 21 u ’s avonds

"Ik vind homedelivery de ideale oplossing voor mijn druk leven, maar helaas ben ik overdag niet thuis maar op mijn werk". Een veel gehoorde vaststelling die strookt met de realiteit van het merendeel van de klanten. Delhaize speelt daarop in. Vanaf 16 april kunnen klanten in de regio Brussel hun boodschappen thuis laten bezorgen van 7 u 's morgens tot 21 u 's avonds. De service wordt vanaf mei uitgebreid naar regio Antwerpen en Mechelen. Delhaize gaat aldus de campagneslogan "mee met 't leven" en komt tegemoet aan deze vraag van haar klanten: boodschappen vroeger 's morgens en later 's avonds aan huis leveren. Want het is net op die momenten dat de klanten thuis zijn om de boodschappen in ontvangst te nemen.

Locale "hubs"
Alle e-commerce bestellingen worden vandaag in het distributiecentrum in Puurs (tussen Brussel en Antwerpen) voorbereid. Dat zal zo blijven. Maar om de ruime leveringsuren 's morgens en 's avonds mogelijk te maken, opent Delhaize lokale kleine herverdeelcentra of "hubs". Een eerste hub zal in Brussel geopend worden (Drogenbos): alle leveringen uit de regio worden er 's morgens voor de files geleverd en worden daarna via kleine bestelwagens naar de klanten gebracht. Zowel vanuit efficiëntie als vanuit duurzaamheid is dit een stap vooruit. Er zullen zo minder en kortere ritten met de bestelwagens nodig zijn. Op korte termijn zijn er extra hubs in België voorzien. De eerste hub in Brussel zal een 30-tal arbeidsplaatsen creëren.

E-commerce groeit bij Delhaize
Het is niet toevallig dat Delhaize inzet op ruimere leveringsuren. E-commerce zit in de lift en elke week ontdekken nieuwe klanten het voordeel van e-commerce. De drempelvrees is intussen duidelijk overwonnen. Dat merkt Delhaize ook bij het type van klanten: zowel pendelaars, gezinnen met jonge kinderen als gepensioneerden maken meer en meer gebruik van deze diensten. Op dit moment kunnen klanten van Delhaize kiezen tussen de optie ophalen in de winkel ("collect" punt) en thuislevering ("homedelivery" service). 60 % van de klanten verkiest de eerste optie en 40 % van de klanten de optie om de bestelling thuis te laten leveren. Vooral de laatste optie kent de grootste groei. Vandaar dat Delhaize hier extra inspanningen levert om een nog betere en ruimere service te bieden aan haar klanten.
Publicatiedatum: