Tien procent omzetstijging voor Lidl Oostenrijk
Lidl Oostenrijk streeft daarbij heel duidelijke doelen na: de beste
prijs-kwaliteitsverhouding en nog meer Oostenrijkse kwaliteit in het assortiment. Met succes: bijna vijftig procent van alle verkochte levensmiddelen stamt uit Oostenrijk. Dat zijn meer dan 350 miljoen Oostenrijkse producten. "Het was weer een superjaar voor ons. Met 1,3 miljard euro zijn we opnieuw gegroeid, we hebben meer filialen geopend dan gepland en ons Oostenrijk-assortiment verder uitgebreid. Met deze prestatie en onze ontwikkeling kunnen we werkelijk tevreden zijn. Ons format superdiscounter wordt goed ontvangen", maakt directievoorzitter Christian Schug (foto rechts), de balans op.
Van deze positieve ontwikkeling profiteert ook de Oostenrijkse economie - van telers en leveranciers tot aan transport- en bouwbedrijven. Door de samenwerking met Lidl hebben Oostenrijkse bedrijven in het afgelopen jaar weer een omzet van circa 650 miljoen euro behaald, waarvan alleen al 200 miljoen euro door de export naar andere Lidl-landen.