Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Duitse importeur René W. Ringwald
"„Citrusseizoen qua hoeveelheid tot nu toe zeer goed"
De productverzorging op de huidige citrusmarkt is duidelijk beter dan afgelopen jaar rond deze tijd, net als ook de kwaliteit van de producten. Bij de sinaasappelen domineren de Spaanse producten nog steeds de handel met een marktaandeel van circa 75 procent, terwijl de Spaanse clementines daarentegen langzaam aan betekenis verliezen. Deze zijn reeds verregaand opgevolgd door de Israëlische easy peelers.
Verse sinaasappelen van het merk Clemen Lady
Bloedsinaasappelen
Importeur Alfred Ringwald van fruitagentschap René W. Ringwald in Lahr verkoopt hoofdzakelijk Spaanse citrusmerken, o.a. de Clemenlady en Frutimur. De jarenlange zakenpartner ziet een duidelijke tendens in de richting van bloedsinaasappelen. "Onder het merk Ros verkopen we bladclementines en het bloedsinaasappelras Cara Cara. Bovendien verkopen we ook de Valencia Late en Kirkwood Red Navel, eveneens bloedsinaasappelen. Deze Valencia Late uit Spanje zullen we vermoedelijk over circa 4 weken op de markt brengen.''
Hoewel de Spaanse sinaasappelen momenteel nog met afstand bovenaan staan, meent de importeur dat het citrusseizoen momenteel langzaam ten einde loopt. Alfred: "Daarvoor in de plaats wachten er andere producten op de consument, zoals bijvoorbeeld abrikozen en nectarines. Daarmee zullen we over circa twee weken beginnen en deze zullen onder het kwaliteitsmerk Anabella verkocht worden.''
Kwaliteitsmerken
René W. Ringwald werd in 1952 opgericht en heeft zich sindsdien op de markt gevestigd als competente merkimporteur. Naast citrus verkoopt het bedrijf eveneens steenfruit, druiven, kersen, meloenen, uien en groenten uit teeltgebieden in Zuid-Europa en van overzee. Tot de kwaliteitsmerken van het bedrijf horen onder andere Anabella, Goldbeam, Ladyfruit, Pepe en Red Gold.