Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duitsland:

Marktintroducties 2017: een kwart van de producten was biologisch

Een kwart van alle levensmiddelen en dranken die in 2017 in Duitsland geïntroduceerd werden, was biologisch. Bovendien wenst drie kwart van de consumenten een nog grotere keuze aan biologische levensmiddelen en dranken in de winkel waar zij hun boodschappen doen. Dat heeft agentschap 'Mintel Global New Products Database' (GNPD) ontdekt, meldt website bio-markt.info.

Marktintroducties van biologische producten zijn in Duitsland in de afgelopen tien jaar constant toegenomen. Tussen 2008 en 2017 is het aantal nieuwe introducties met bio-kenmerking bijna verviervoudigd. Meer dan de helft (54 procent) van de consumenten geeft volgens Mintel aan dat de kenmerking met 'bio' een hoofdfactor voor hun aankoopbeslissing is. Dit geldt met name voor de 35- tot 44-jarigen. Volgens Mintel zijn de belangrijke factoren bij de keuze voor biologisch dat de levensmiddelen vrij zijn van genetische manipulatie, gewasbeschermingsmiddelen, chemicaliën, kunstmatig toegevoegde stoffen en conserveermiddelen. Bovendien is meer dan de helft van de consumenten overtuigd van het feit dat sommige biologische producten een hogere dierbeschermingsstandaard bieden en voor milieuvriendelijkheid staan.

Katja Witham, Global Food & Drink analist bij Mintel: "Hoewel gezonde voeding nog steeds een belangrijke factor voor de aankoop van biologische levensmiddelen is, verwachten consumenten tegenwoordig dat biologische merken voor meer dan dat staan. Milieuvriendelijkheid en andere ethische praktijken zijn snel tot een integraal onderdeel van de verwachtingen van de consument geworden."

Publicatiedatum: