Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Noorse filiaalmanager presenteert snackgroenten als 'schepsnoep'

Dankzij een zware concurrentieslag tussen de grote supermarktketens in Noorwegen daalde de kiloprijs van snoepgoed rond Halloween afgelopen jaar in verschillende supermarkten tot onder de vijf euro per kilo.

De prijzenslag riep sterke reacties op en enkele dagen later besloot Coop Extra een nieuw concept uit te proberen – snackgroente. Onverpakte groenten en fruit, vergelijkbaar met schepsnoep.

Coop Extra in de wijk Kroken, in Tromsø, viel de eer te beurt om het concept uit te proberen en filiaalmanager Øyvind Nøstmyr kreeg positieve reacties van klanten die naar believen goedkope groenten en fruit konden pakken en combineren.

Vier ton verkocht
Ook voor Pasen loopt de verkoop van goedkoop snoep altijd goed. Maar de supermarktketens lijken zich de sterke kritiek te hebben aangetrokken en bij de aanloop naar Pasen leek zich een nieuwe prijzenslag op snoepgoed te ontwikkelen. Nu heeft in plaats daarvan het snackgroente-succes een nieuwe impuls gekregen.
Bijna 400 Coop Extra-winkels overal in het land verkochten de afgelopen dagen onverpakte groenten en fruit. En dat is een groot succes geworden, zo blijkt uit de gegevens van de keten zelf: Al de eerste dag werd er meer dan vier ton groenten en fruit verkocht.

Grote vraag bij de klant
"De reacties van onze klanten waren fantastisch toen we het concept van gemengde snackgroenten en -fruit voor het eerst testten. Extra is, als onderdeel van Coop, eigendom van de klant en natuurlijk luisteren we naar onze mede-eigenaren. We besloten daarom het concept ook in onze andere filialen toe te passen en het resultaat was geweldig. We speuren nu de hele markt af naar snackgroenten om in te kopen en zien nu al dat de voorraad in een aantal filialen dankzij de enorme populariteit van het concept snel op zal raken," aldus directeur Christian Hoel van Extra.

In de snackgroente-bakken liggen cherrytomaten, snackpaprika's, peultjes en andere gourmetgroenten.

"We houden van lage prijzen en doen alles om het boodschappen doen eenvoudiger en goedkoper te maken voor onze klanten. Nu maken we het gemakkelijker voor de klant om gezonde snacks te kopen, die zowel bij het ontbijt als bij de lunch gegeten kunnen worden, als een lunchpakket bij het skiën of 's avonds bij het diner. Veel klanten hebben ernaar gevraagd en we hopen de snoepzakken zo snel mogelijk weer vol te krijgen," zo zegt Hoel tegen Nordlys.

Bron: www.an.no

Publicatiedatum: 6-4-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*