Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzetrecords in Amerika voor avocado's tijdens feestdagen

Consumenten vierden de herfst- en wintervakanties 2017 met heerlijke avocado-gerechten, wat de recordhoge omzet in de retail voor de categorie omhoog stuwde. De Hass Avocado Board (HAB) heeft onlangs haar vakantie- en evenementenrapport uitgebracht voor het vierde kwartaal van 2017, waarin de prestaties van de avocado-categorie in het hele land worden in detail beschreven worden voor Halloween, Thanksgiving, Kerstmis en Nieuwjaar. De Halloween-week was vooral opmerkelijk omdat avocado's de hoogste omzet maakten in vier jaar met 42 miljoen dollar (34,2 miljoen euro), wat tevens een stijging vertegenwoordigt van 28 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Alle regio's vertoonden een sterke groei voor de Halloween-week, terwijl de verkopen per winkel in Canada (893 dollar / 727 euro per winkel) en in het Westen van de VS (884 dollar / 720 euro per winkel) sterk waren.

"Hass-avocado's worden door de consument erkend om hun gezondheids- en voedingswaarde en de verkoop tijdens traditionele feestdagen blijft beter dan het gemiddelde", legt Emiliano Escobedo, uitvoerend directeur van de Hass Avocado Board uit. "Ons rapport over vakanties en evenementen geeft de groei van de categorieverkopen weer voor alle vakanties in het vierde kwartaal en in alle regio's van de Verenigde Staten."



In november voegden consumenten Hass-avocado's toe aan hun Thanksgiving-vieringen, waardoor het verkoopvolume steeg naar een hoogste punt in vier jaar (26 miljoen eenheden) en de omzet steeg naar meer dan 33 miljoen dollar (26,9 miljoen euro) voor de Thanksgiving-week. Dit was een omzetstijging van 10 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Op nationaal niveau vertoonden alle regio's groei, variërend van 5 procent in het centrale laagland tot 13 procent in Californië.

Consumenten zetten hun festiviteiten voort met feestelijke avocadogerechten voor de kerstvakantie. Op nationaal niveau steeg de omzet rond Kerst met 15 procent ten opzichte van het voorgaande jaar tot bijna 38 miljoen dollar (31 miljoen euro). Het volume steeg met 6 procent, ondanks een 9 procent stijging van de gemiddelde verkoopprijs, waardoor de omzet naar nieuwe hoogten steeg voor de kerstweek. Gemiddeld beleefden de avocadoverkopers tijdens de kerstweek een verkoop van 403 dollar (328 euro) per winkel, een stijging van 15% ten opzichte van het voorgaande jaar.

De detailhandelsomzet voor Oud en Nieuw stegen met 12 procent ten opzichte van het voorgaande jaar en leverde een record van bijna 41 miljoen dollar (33,4 miljoen euro). De omzet steeg in alle regio's, met name 18 procent in South Central en 16 procent in het zuidoosten. De winkelomzet was vooral sterk in Californië (865 dollar / 704 euro per winkel) en het westen (841 dollar / 685 euro per winkel).

Voor meer informatie over avocado's per vakantieseizoen, ga naar https://www.hassavocadoboard.com/retail/holidays-events

Voor meer informatie:
Jill Netzel
Tel: +1 (818) 718-8084 ext. 212
Publicatiedatum: