Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
AH en ZON bundelen krachten via winkelvloer

Asperge pop-up restaurant bij Albert Heijn XL Amsterdam


Er valt nog een hoop winst te behalen met betrekking tot de groentenconsumptie. De Nederlander eet slechts 137 gram groente per dag ten opzichte van de aanbevolen 250 gram. Om dit te verwezenlijken, slaan Albert Heijn en ZON fruit & vegetables de handen ineen. ZON start dit jaar diverse campagnes rondom verschillende soorten groenten onder de overkoepelende campagne 'van eigen bodem'. In de eerste campagne van dit jaar staat 'het witte goud van eigen bodem' centraal: de asperge.



Samen de strijd aan
Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur bij ZON: "Wij zijn ons bewust van het consumptiegedrag van de Nederlandse consument en hebben het inspireren van deze consument tot het eten van meer groenten en fruit tot een belangrijk onderdeel van onze strategie gemaakt. Daarom zijn we verheugd dat Albert Heijn én food expert Isabel Boerdam van de Hippe Vegetariër hun steentje bij willen dragen aan dit initiatief." De samenwerking met Albert Heijn bestaat uit verschillende shopperactivaties waarmee de Nederlandse consument inspiratie wordt geboden op het gebied van koken met asperges. Isabel gaat de komende maanden langs bij telers, vlogt hierover en neemt haar volgers zo mee in de wereld van groenten en fruit.


Joris Savelkouls van Albert Heijn, Martin van den Akker van Bakker Barendrecht, Isabel Boerdam van de Hippe Vegetariër en Michiel F. van Ginkel van ZON fruit & vegetables openen het asperge pop-up restaurant bij Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam.

Pop-up asperge restaurant
De samenwerking met Albert Heijn bereikt een hoogtepunt door de opening van een eenmalig en exclusief asperge pop-up restaurant bij Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam-Zuid. Joris Savelkouls, senior category manager groente & groentegemak bij Albert Heijn, Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur bij ZON en food expert Isabel Boerdam van De Hippe Vegetariër, knipten samen het lintje door tijdens de officiële opening. 



De komende 6 dagen kunnen shoppers hier verschillende asperge-gerechten proeven en kan inspiratie worden opgedaan door diverse gerechten met het witte goud in de hoofdrol. Op het menu staan bijzondere gerechten als een gezonde asperge "speciaal" van eigen bodem. "Wij zijn trots op de samenwerking met ZON en om als supermarkt op deze manier bij te kunnen dragen aan dit doel," aldus Joris Savelkouls van Albert Heijn. 


Publicatiedatum: