Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Duitsland: vrachtwagentol kost jaarlijks 2 mld

De regionale uitbreiding van de Duitse vrachtwagentol naar een extra 40.000 kilometer aan wegen zal ondanks een aanvankelijk ongewijzigde kilometerheffing tot een aanzienlijke kostenstijging in het straatgoederenverkeer leiden ter hoogte van tot wel 2 miljard euro per jaar. Hierop wijzen de 'Bundesverband Möbelspedition und Logistik' (AMÖ), de 'Bundesverband Paket und Express Logistik' (BIEK), de 'Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung' (BGL), de 'Bundesverband Wirtschaft, Verkehr und Logistik' (BWVL) evenals de 'Deutsche Speditions- und Logistikverband' (DSLV). De uitbreiding naar nieuwe tolwegen gaat per 1 juli 2018 in.

De AMÖ, BIEK, BGL, BWVL en DSLV vragen de Bondsregering nadrukkelijk om te kiezen voor uniforme kilometerheffingen op snelwegen en Bundesstraßen. Dit draagt bij aan een transparant kostenplaatje van de transportbedrijven tegenover hun klanten en voorkomt de benadeling van bedrijven in landelijke regio's. Uitwijkverkeer op Landstraßen verwachten zij niet, want tolvrije omwegen leiden over het algemeen tot aanzienlijke tijdsvertragingen, waardoor monetaire voordelen overgecompenseerd worden. Dit zou ook niet in het belang van de logistieke klanten zijn.

Naast de uitbreiding met nieuwe tolwegen valt er op basis van het nieuwe wegkostenrapport met ingang van begin 2019 opnieuw te rekenen op verhoogde kilometerheffingen.

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018