Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Vomar kiest voor uitbouwen kwaliteitsdiscountstragegie

Via de vernieuwde rode huisstijl van Vomar laat zij haar hervonden harddiscountkarakter zien. "Ik geloof heilig in de huidige Vomar-formule. Weinig mensen zullen nog weten dat Vomar van oorsprong een harddiscountimago had, vergelijkbaar met dat van Aldi. In de loop der jaren ontwikkelde Vomar zich meer tot een fullservice supermarkt. Met de Rood-formule heeft Vomar hiervan afstand genomen en is weer bewust de keuze gemaakt voor een prijsagressieve aanpak", vertelt ceo Aart van Haren in een uitgebreid interview met Levensmiddelenkrant naar aanleiding van het vijftigjarig bestaan van de formule.

"Onze grote omzetgroei bewijst dat we met de rode formule in de roos hebben geschoten bij klanten. Met een autonome omzetgroei van 6,4 procent was Vomar vorig jaar al de snelst groeiende supermarktketen van Nederland. Als ceo kan ik nu al zeggen dat deze lijn zich in 2018 100 procent doorzet en dat we inmiddels zelfs tegen de 7 procent aanzitten. Dit onderstreept dat we met onze kwalitatief goede producten en scherpe prijzen voor klanten écht iets toevoegen. Logischerwijs hoorde het lagere, agressievere prijsbeleid zich te vertalen in hogere verkoopcijfers van producten. Om 7 procent meer omzet te realiseren, moest er, gezien de lagere prijzen, echter maar liefst 11 procent meer aan producten worden verkocht. Inmiddels zien we dat vooral de omzetaandelen in de versgroepen vlees, brood en AGF fors zijn gestegen."

Klik hier voor het hele artikel

Bron: Levensmiddelenkrant

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018