Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour komt met eigen betaal-app

Denemarken: Irma gebruikt nieuwe strategie voor steden
De Irma-keten van de Deense retailer Coop gaat een nieuwe strategie toepassen onder de naam "Urban Irma 2018-2022". Volgens de retailer zijn er twee verschillende soorten consumenten belangrijk voor het beleid van de keten in stadsgebieden. Aan de ene kant heb je de zogeheten idealisten. Dit zijn consumenten die gefocust zijn op dierenwelzijn, het milieu, vegetarische producten en een betere wereld. Aan de andere kant heb je de zogeheten liefhebbers, die qua consumptiegedrag vooral gericht zijn op smaak en eetervaring. Op basis hiervan wordt door de Irma-keten een strategie ingezet in regio's zoals de omgeving van Kopenhagen en andere stadsgebieden. De winkels worden aan de hand hiervan gemoderniseerd. Ook worden er nieuwe vestigingen geopend.
Bron: retailanalysis.igd.com

Duitsland: Metro probeert nieuwe aanpak bij salarisconflict

De Duitse retailer Metro gaat een nieuwe aanpak toepassen bij een slepend conflict bij zijn hypermarktketen Real. Het bedrijf is al twee jaar in overleg met de vakbond Verdi omtrent de loonovereenkomst, zonder dat er enige vorderingen zijn geboekt. Metro heeft in een verklaring aangegeven dat het bedrijf tot een modernere en meer flexibele overeenkomst wil komen, die onder toezicht van de branchevereniging AHD wordt opgesteld. Ook wil het management van Real voorkomen dat er in de salarissen van de huidige stafleden wordt gesneden.
Bron: reuters.com

Zuid-Afrika: Massmart opent twintig winkels 

De Zuid-Afrikaanse retailer Massmart is van plan om in de rest van Afrika uit te breiden. De keten wil in de komende drie jaar ongeveer 20 vestigingen buiten Zuid-Afrika te openen. Massmart, waar het Amerikaanse Walmart een meerderheidsbelang in heeft, verkoopt goederen variërende van tv's en koelkasten tot voedingsmiddelen. De keten heeft bijna 400 winkels, waaronder 42 locaties in twaalf landen buiten Zuid-Afrika.
Bron: uk.reuters.com

Nederland: Jumbo verwacht met Pasen omzettoename van 20%
Jumbo verwacht dat het winkelverkeer in de week voor Pasen significant toe gaat nemen. Er wordt een omzettoename geraamd van ongeveer 20%. Ook verwacht Jumbo dat in deze periode in verhouding tot een normale week twee keer zoveel consumenten online boodschappen gaan bestellen via de site en mobiele app van Jumbo.
Bron: esmmagazine.com

Frankrijk: Carrefour komt met eigen betaal-app
Carrefour introduceert een nieuw betaalmiddel voor zijn 3.000 vestigingen in Frankrijk en in de rest van de wereld. Carrefour Pay is ontwikkeld als een mobiele app, die op dit moment alleen beschikbaar is via Android voor de PASS MasterCards of C-Zam-cards. Voor het einde van het jaar is de app echter ook te gebruiken met alle andere banken en creditcardmaatschappijen. De naam van de app is afgeleid van Apple Pay, dat in juni 2016 van start ging. De app is ook te gebruiken in Belgische Carrefour-vestigingen. "Mits de app wordt gebruikt in een winkel die NFC-technologie voor contactloos pinnen heeft geïnstalleerd, kan er via Carrefour Pay zonder problemen worden betaald met een Franse PASS Mastercard of C-Zam-Card", aldus Baptiste van Outryve van Carrefour.
Bron: retaildetail.eu

Co-op opent supermarkten op Britse popfestivals
De Britse supermarktketen Co-op heeft een exclusieve overeenkomst getekend met Live Nation. Zodoende wordt Co-op de eerste Britse supermarktketen die winkels op gaat zetten op de vier grote zomerfestivals van het Verenigd Koninkrijk. De supermarkten zullen te vinden zijn op de Download-, Latitude-, Reading- en Leeds-festivals. Op elk festival komt een supermarkt te staan met een oppervlak van 550 vierkante meter, waarmee zo'n 200.000 consumenten tegemoet worden gekomen. Elke winkel krijgt een assortiment dat onder andere bestaat uit voedingsmiddelen, water, bier, wijn, toiletartikelen en medicijnen.
Bron: retailanalysis.igd.com

Duitsland: Lidl gebruikt BMW's als bedrijfswagens
Lidl heeft een overeenkomst met de Duitse autofabrikant BMW gesloten, waarmee de discountketen auto's van BMW als bedrijfswagen gaat gebruiken. Eerder had Lidl een vergelijkbare overeenkomst met Audi, maar BMW is in staat geweest om deze overeenkomst te kapen. Lidl krijgt op de auto's van BMW een korting van 48% tot 50%, terwijl Audi met zijn prijzen niet lager wilde gaan dan een korting van 42%. De bedrijfswagens worden verder door Lidl doorverkocht. Verschillende locaties van Lidl in Duitsland gaan na zes maanden auto's aanbieden, hoewel nog niet duidelijk is wat voor prijzen gaan worden gehanteerd. BMW zal in ieder geval zo'n 10.000 auto's per jaar leveren.
Bron: retaildetail.eu

VS: Meer korte bezoeken bij Whole Foods door Amazon Lockers
Het aantal korte winkelbezoeken van tussen de drie en vijf minuten is met 11% toegenomen bij Whole Foods-winkels, waar sinds augustus Amazon-kluisjes zijn geïnstalleerd. Dit blijkt uit statistieken van inMarket. De Whole Foods-vestigingen die in dezelfde steden geen kluisjes hebben geïnstalleerd zagen het aantal korte bezoeken met 7% toenemen. inMarket verzamelde statistieken van 98 Whole Foods-vestigingen in tien verschillende steden in de VS, waaronder New York, Boston, Los Angeles, San Francisco en Atlanta. In de gehele Amerikaanse supermarktsector vormen korte bezoeken 9% van al het winkelverkeer. Specifiek bij Whole Foods komt dit aandeel neer op slechts 6,5%. Via de kluisjes van Amazon kunnen bestellingen door consumenten worden opgehaald aan de hand van een persoonlijke digitale code. De dienstverlening is met name populair bij consumenten die in appartementen wonen en die zich zorgen maken over dat afgeleverde bestellingen door buren worden gestolen. De kluisjes van Amazon zijn ook geïnstalleerd bij 7-Eleven-winkels in meer dan 300 steden.
Bron: fooddive.com

Canada: Flashfood bezorgt misvormde groente
De in Toronto gevestigde startup Flashfood gaat misvormde groente aan huis bezorgen. Het bedrijf begon vorig jaar met aanbieden van groenten en fruit tegen discountprijzen, dat bij supermarkten als overschot was blijven liggen. Met de Flashfoodbox kunnen consumenten nu voor $26,50 (€16,59) een pakket bestellen van rond de 5 kg, dat uit misvormde groente bestaat. Flashfood werkt hierbij samen met een aantal telers in de omgeving van Leamington, dat een teeltgebied is waar meer dan 60% van alle teeltkassen van Ontario is geconcentreerd. Onder de misvormde groente bevinden zich onder andere tomaten, wortelen, fruit en paprika.
Bron: canadiangrocer.com

VS: Shipt en Target beginnen met thuisbezorging in New England
De Amerikaanse online marktplaats Shipt gaat met Target samenwerken om in de omgeving van Massachusetts, New Hampshire en Rhode island thuisbezorging aan te bieden. Per 10 april zijn er online zo'n 55.000 verschillende producten beschikbaar vanuit Target-vestigingen in Fall River, New Bedford, Springfield en Worcester in Massachussets, Concord, Manchester en Nashua in New Hampshire en in Providence in Rhode Island. Vanaf 12 april werken ook Target-locaties in Boston mee aan de online dienstverlening.
Bron: globenewswire.com
Publicatiedatum: