Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Mini baantjes van Bananito

"In veel landen waar bananen worden geteeld, is meestal ook een product te vinden dat ongeveer gelijk is aan de bananito. Toch zijn er een aantal landen, Mexico en ook Costa Rica, die een product op de markt brengen dat ten onrechte wordt verkocht als een bananito. In feite zijn het 'gewone' minibananen. Wij werken dan ook het liefst met aanbieders uit Colombia en Ecuador, want zij garanderen de kwaliteitsnormen die onze klanten waarderen en die de bananito uniek maken." Dat zegt een manager van het Italiaanse Spreafico.



De bananito is fruit dat qua vorm lijkt op een banaan, maar die kleiner is. Het heeft een zoetere smaak en dit wordt vooral door kinderen op prijs gesteld. Het is licht verteerbaar en daarom wordt het steeds meer verkocht als snack.

"De bananito moet niet worden verward met andere minibananen die in omloop zijn.
Hij is veel smaakvoller dan traditionele bananen en de exotische smaak maakt de bananito uniek in zijn soort. Het gaat om fruit dat moeilijk is te evenaren. De verkoop gaat vrij makkelijk dankzij de ervaring die we de afgelopen 15 jaar hebben opgedaan," zegt een manager van Spreafico.

Spreafico verwerkt honderden tonnen per jaar van dit product en alles wordt uitsluitend via luchttransport geïmporteerd. De bananito maakt deel uit van het exotisch arrangement van Spreafico en behoort toe aan het merk èSquisita. Dit is een heus Category Management-project dat is ontworpen om de consument te begeleiden naar een bewuste aankoopkeuzes.



èSquisita is in 2017 bij wijze van test geïntroduceerd op ongeveer 70 verkooppunten en inmiddels hebben de meeste verkooppunten het merk opgenomen in hun assortiment.

"We hebben de prestaties van het merk een jaar aandachtig gevolgd zodat we een duidelijk beeld kregen betreffende de vraag en het aanbod in de verschillende seizoenen en de resultaten waren verrassend," zegt een manager.
 
Het merk èSquisita bestaat uit 13 exotische vruchten, waaronder mango's en papaya's, maar ook de wat minder bekende passievruchten en physalis. Tijdens de kerstperiode werd het merk uitgebreid met nog drie producten, lychees, granadila's en rode pitahaya's.


 
"De producten van èSquisita behoren tot onze lijn van Premium exotisch vruchten. Ze worden zorgvuldig geselecteerd op basis van oorsprong, variëteit, kaliber en mate van rijpheid zodat we de consument een lijn van producten kunnen bieden die niet alleen van goede smaak zijn, maar die er ook aantrekkelijk en uitnodigend uitzien. Het merk is gepositioneerd als hedonistisch, dat wil zeggen dat het alle vijf de zintuigen bekoort."

Voor meer infomatie: www.esquisita.it

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018