Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Mexicaanse avocado's populair onder innovatieve producten
Hummus was een tijd lang de koningin van de dipcategorie en bereidde hiermee de markt voor guacamole voor. Binnen de foodservice en retail neemt de vraag naar bewerkte avocadoproducten nog altijd toe.
"De categorie ontploft," vertelt Dennis Lancaster van Hormel Foods Corporation. Het lijkt erop dat consumenten dol zijn op alle producten met avocado. De Hass avocado's worden uit Mexico geïmporteerd en met de hand verwerkt voor de Wholly Guacamole-lijn van het bedrijf. Lancaster vertelt dat er geen problemen zijn, hoewel de kosten wel wat hoger uitvallen dan verwacht. De aanvoer is echter goed.
De afzet blijft pieken dankzij evenementen zoals de Super Bowl en de aanstaande Cinco de Mayo-viering. Twee maanden geleden kwam Simply Avocado op de markt, waarmee het bedrijf volgens Lancaster verder weg beweegt van de klassieke guacamole. Deze nieuwe aanvulling op de Wholly-lijn is verkrijgbaar in de smaken: Sea Salt, Roasted Pepper, Garlic & Herb, Jalepeno & Lime en Chanky Avocado en is verpakt per 226 gram in een schaal met deksel.
Alle producten worden onder hoge druk geconserveerd (HPP). Het bedrijf werkt momenteel aan de introductie van een drie-stuks verpakking van 79 gram. De Wholly Guacamole snackcups zijn bedoeld voor consumenten die het product graag onderweg meenemen. "De avocadocategorie omarmt innovaties omdat deze de handel aanjagen," aldus Lancaster.