Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Nieuw: Appelazijn van Melinda appelen

Het Italiaanse appelconsortium Melinda en het Italiaanse Acetum, dat zich bezighoudt met de productie van balsamico- en appelazijn, kondigen een partnerschap aan en brengen een appelazijn op de markt die is gemaakt van Melinda appelen.




"Appelazijn staat met een omzet van ongeveer 17,7 miljoen euro op de derde plek van de azijnmarkt en blijft groeien. We zagen een stijging van 12,2% in waarde voor de conventionele appelazijn en 22,4% voor de biologische. Wij van Acetum vinden het dan ook tijd om een samenwerking met de leider op het gebied van appelen aan te gaan. We willen namelijk een hoogwaardige, unieke appelazijn op de markt brengen. De nieuwe azijn is gemaakt van 100% verse appelsap uit de gecontroleerde toevoerketen van Melinda via een proces van natuurlijke aanzuring. Deze verwerkingsmethode garandeert het behoud van de kwaliteitskenmerken van de Melinda-grondstof, waarbij de echtheid behouden blijft," legt commercieel directeur van Acetum Marco Pellicani uit.

Het aangaan van nieuwe uitdaging zit in het DNA van Melinda. Het consortium is er dan ook al aan gewend om hun oplossingen een nieuwe vorm te geven, zoals blijkt uit hun assortiment. Ook de nieuwe appelazijn krijgt de waarden van het merk Melinda waaronder de goede kwaliteit van de appelen, het Italiaanse karakter en de maximale controle over de toeleveringsketen. Naast een topmerk op het gebied van appelen wordt Melinda nu ook een specialist in appelazijn en daarmee een garantie voor veiligheid en een herkenningspunt voor de consument, die toch voor een merk kiest dat hij kent.

"We zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met Acetum zal zorgen voor goede resultaten. We hebben hoge verwachtingen van het eerste jaar waarin de Melinda appelazijn zal worden opgenomen in het assortiment van een aantal belangrijke Italiaanse verkooppunten. Opereren in synergie is voor een fundamentele troef voor ons consortium en deze samenwerking zorgt voor mogelijkheden voor de appels en voor het merk," zegt Andrea Fedrizzi, marketing manager van Melinda.

Begin 2018 verschijnen er drie producten op de markt: conventionele appelazijn, biologische appelazijn en appelazijn glazuur van natuurlijke producten. Het is een compleet en innovatief assortiment dat, dankzij de hoge kwaliteit van de ingrediënten en de organoleptische eigenschappen, een ideale keuze is. Niet alleen als dressing of toevoeging voor alledaagse gerechten, maar ook als wellnessdrank, een groeiende trend bij Italiaanse consumenten.

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018