Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw: Appelazijn van Melinda appelen

Het Italiaanse appelconsortium Melinda en het Italiaanse Acetum, dat zich bezighoudt met de productie van balsamico- en appelazijn, kondigen een partnerschap aan en brengen een appelazijn op de markt die is gemaakt van Melinda appelen.




"Appelazijn staat met een omzet van ongeveer 17,7 miljoen euro op de derde plek van de azijnmarkt en blijft groeien. We zagen een stijging van 12,2% in waarde voor de conventionele appelazijn en 22,4% voor de biologische. Wij van Acetum vinden het dan ook tijd om een samenwerking met de leider op het gebied van appelen aan te gaan. We willen namelijk een hoogwaardige, unieke appelazijn op de markt brengen. De nieuwe azijn is gemaakt van 100% verse appelsap uit de gecontroleerde toevoerketen van Melinda via een proces van natuurlijke aanzuring. Deze verwerkingsmethode garandeert het behoud van de kwaliteitskenmerken van de Melinda-grondstof, waarbij de echtheid behouden blijft," legt commercieel directeur van Acetum Marco Pellicani uit.

Het aangaan van nieuwe uitdaging zit in het DNA van Melinda. Het consortium is er dan ook al aan gewend om hun oplossingen een nieuwe vorm te geven, zoals blijkt uit hun assortiment. Ook de nieuwe appelazijn krijgt de waarden van het merk Melinda waaronder de goede kwaliteit van de appelen, het Italiaanse karakter en de maximale controle over de toeleveringsketen. Naast een topmerk op het gebied van appelen wordt Melinda nu ook een specialist in appelazijn en daarmee een garantie voor veiligheid en een herkenningspunt voor de consument, die toch voor een merk kiest dat hij kent.

"We zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met Acetum zal zorgen voor goede resultaten. We hebben hoge verwachtingen van het eerste jaar waarin de Melinda appelazijn zal worden opgenomen in het assortiment van een aantal belangrijke Italiaanse verkooppunten. Opereren in synergie is voor een fundamentele troef voor ons consortium en deze samenwerking zorgt voor mogelijkheden voor de appels en voor het merk," zegt Andrea Fedrizzi, marketing manager van Melinda.

Begin 2018 verschijnen er drie producten op de markt: conventionele appelazijn, biologische appelazijn en appelazijn glazuur van natuurlijke producten. Het is een compleet en innovatief assortiment dat, dankzij de hoge kwaliteit van de ingrediƫnten en de organoleptische eigenschappen, een ideale keuze is. Niet alleen als dressing of toevoeging voor alledaagse gerechten, maar ook als wellnessdrank, een groeiende trend bij Italiaanse consumenten.
Publicatiedatum: