Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sigfrido Fruit

Nieuwbouw om jaarlijks 50% te kunnen blijven groeien

Sinds Sigfrido Fruit in Málaga bijna vijf jaar geleden een nieuwe speler werd in de tropisch fruitsector, is de onderneming niet gestopt met groeien. Het bedrijf is er niet alleen in geslaagd om zichzelf te positioneren tussen de 10 ondernemingen met de grootste omzet in deze branche in Spanje, maar heeft het ook voor elkaar gekregen om een merk te verdedigen en te positioneren, een merk dat steeds meer erkenning krijgt.


De onderneming heeft net nieuwe faciliteiten geopend in het levensmiddelentechnologie park in Costa del Sol. Deze faciliteiten, met een oppervlakte van 2.800 vierkante meter, maken het mogelijk dat het bedrijf aanhoudend kan blijven groeien met jaarlijks 50 %.




"De bouw is eind januari naar tevredenheid afgerond. Nu zijn we in afwachting van een licentie voor de toegang tot een megapower elektriciteitsaansluiting zodat we de koelcellen en sorteer- en verpakkingsmachines kunnen laten werken", vertelt de jonge ondernemer Sigfrido Molina. "We hebben de ruimte maximaal geoptimaliseerd, gebruikmakend van de nieuwste technologie om te kunnen voorzien in de vraag van onze klanten en leveranciers", voegt hij toe.

Het bedrijf heeft 280.000 euro geïnvesteerd in een flexibele kalibreermachine, bestemd voor mango en avocado. Deze zal zorgen voor een veel grotere productiecapaciteit. De machine beschikt over een verpakkingslijn voor tussen de 50 en 70 personen.

"We zijn het jaar begonnen met een aanzienlijke groei en we zijn van plan onze activiteiten tegen het einde van het jaar met 30 - 40 % uit te breiden", vertelt hij. "Er zijn veel klanten geïnteresseerd om met ons mee te groeien. Deze nieuwe faciliteiten zijn noodzakelijk om die groei te bewerkstelligen, want gebrek aan ruimte is een zeer beperkende factor. Het is iedere keer lastiger om alle bestellingen die we ontvangen te kunnen voltooien. Vanwege de vooruitzichten die we hebben voor de groei in de komende jaren, hebben we naast wat er nu net gebouwd is, al 4.500 vierkante meter extra industrieterrein gereserveerd voor latere aankoop. Hier zal een nieuwe verpakkingsfabriek gebouwd worden. We verwachten dat we over 4 of 5 jaar zullen beschikken over een oppervlakte van bijna 10.000 vierkante meter, waarvan 6.000 vierkante meter bebouwd is".

Een 'marquista' in avocado en mango
Met de oprichting van Sigfrido Fruits wilde Molina zich onderscheiden van de rest van de leveranciers van tropische producten. Om dat te bereiken, wilde hij gaan werken met het concept van een 'marquista' (iemand die eigenaar is van een wijnmerk dat hij zelf verhandelt, zonder dat hij eigen kelders heeft). "Vanaf het moment dat ik besloot dit bedrijf op te richten wist ik dat ik niet een van de velen wilde zijn. Ons merk wordt nu al erkend door grote supermarkten, groothandelaren en restaurants in Europa".



Volgens Sigfrido zijn er in 2017 al overeenkomsten gesloten met leveranciers van eerste klas avocado's in Mexico, Colombia, Peru en Chili. "Het zijn allemaal bedrijven met een bewezen solvabiliteit en met vergelijkbare ideeën over hoe het fruit bewerkt moet worden. Ons bedrijf is niet opgericht om avocado op een willekeurige manier te bewerken, maar juist om dit op een andere manier te doen, met een speciale presentatie en speciale afwerkingen. Daarnaast willen we gespecialiseerde en aangepaste aandacht hebben voor ieder van onze 450 klanten. Het is moeilijk om in deze sector een bedrijf te vinden die nooit van het ene op het andere jaar de presentatie van het product herhaalt, en die de presentatie aanpast aan alle soorten feesten: Kerst, Halloween, Valentijn, etc."

"We zijn erop voorbereid om een integrale oplossing in Ready to Eat mango's en avocado's aan te bieden, gedurende het hele jaar, zonder onderbreking, ongeacht de herkomst. Hierbij worden vooraf de parameters van onder andere rijping en voedselveiligheid geanalyseerd. Dit alles is mogelijk dankzij ons belangrijkste kenmerk: onze eigen productie in Spanje, waar we altijd terecht kunnen als we wat nodig hebben".

Sigfrido verwacht dat hij binnenkort kan gaan werken met zijn papaya merk. "De Spaanse papaya voldeed niet aan onze verwachtingen. De vereiste voorwaarden om een product te kunnen leveren dat dezelfde kwaliteit had als het uit Latijns-Amerika geïmporteerde product, waren niet aanwezig. Daarom zijn we in afwachting van de start van een programma voor de import van papaya gedurende het hele jaar, uit Colombia, Mexico, Costa Rica en Brazilië".

Voor meer informatie:
Sigfrido Molina
Sigfrido, S.L.U.
T: +34 951 919 944
M: +34 653753694
sigfrido@sigfridofruit.com
www.sigfridofruit.com

Publicatiedatum: