Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eosta lanceert campagne over Sustainable Development Goals

Biologisch groenten en fruitdistributeur Eosta lanceert de campagne 'Het gezicht van de SDG' om de 17 werelddoelen van de Verenigde Naties meer onder de aandacht te brengen binnen de AGF sector. De campagne geeft een podium aan gepassioneerde individuen uit de sector met hun persoonlijke favoriete SDG. 

In 2015 zijn de 17 'Sustainable Development Goals' (ofwel, SDG) in het leven geroepen door de Verenigde Naties. Deze 17 doelen vormen samen een universeel kader voor duurzame ontwikkeling, met als doel een einde te maken aan armoede, ongelijkheid en klimaat verandering zonder dat iemand hierbij achter blijft. Het kader van de Verenigde Naties speelt in op belangrijke thema's zoals armoede, gezondheid, onderwijs, klimaat verandering en de impact die wij hebben op het milieu. Voormalig Secretaris-Generaal Ban Ki-moon heeft er bij de overheden op aangedrongen dat zij "de leiding moeten nemen met een duidelijk beleidsplan en stappen". Tegelijkertijd worden bedrijven en burgers opgeroepen om met innovatieve oplossingen en middelen te komen die onze wereld verduurzamen. 

Michaël Wilde, Sustainability & Communications Manager bij Eosta: "we willen de SDG uit de theoretische discussie trekken en meer naar een commerciële omgeving bewegen, waar economie en ecologie elkaar vinden". Hij voegt toe "Wij hopen met deze campagne meer bewustwording rondom de doelen te creëren, zowel binnen als buiten de AGF-sector".

Tijdens de Fruit Logistica & Biofach beurzen heeft Eosta de bezoekers met hun persoonlijke SDG op de foto gezet. "Door de mensen de mogelijkheid te bieden één van de 17 SDG's uit te kiezen die voor hun persoonlijk het meest belangrijk is, worden zij uit hun rol van inkoper, teler of handelaar gehaald. Hierdoor is er een opening om een ander gesprek te voeren over de toekomst van onze planeet en de persoonlijke verantwoording van iedereen om tot een schonere en eerlijkere wereld te komen" legt Michaël uit. 

Duurzaamheid en Eosta
Eosta is een van de eerste bedrijven in de AGF sector die proactief de VN doelen in het huidige beleid en de bedrijfsstrategie heeft verwerkt. De doelen zijn intern bestudeerd en gelinkt aan de indicatoren van Eosta's duurzaamheidsbloem, het transparantie en duurzaamheidsmodel dat door het bedrijf is ontwikkeld en al langer wordt gebruikt. SDG 12: duurzame consumptie en productie is voor Eosta de meest belangrijkste SDG. Dit doel gaat over het promoten van milieu vriendelijke (voedsel) productie en het creëren van eerlijke handel. Dit doel is nauw gelinkt met de activiteiten van biologische boeren.


Eén van de portretten die vorige maand in Nürnberg is genomen

Voor meer informatie:
Eosta
Transportweg 7
2742 RH Waddinxveen
+31(0)180 635 500
Publicatiedatum: