Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
85% Duitsers bereid meer te betalen voor verse voeding
Ondanks dat Duitsers erom bekend staan zuinig te zijn wanneer het op het kopen van levensmiddelen aankomt, zou de meerderheid van Duitsers (85 procent) bereid zijn om iets meer te betalen voor vers voedsel.
Dit is aangetoond in een representatief forsa onderzoek in opdracht van CosmosDirekt, een directe verzekeringsmaatschappij van Generali in Duitsland. Een ander resultaat van het onderzoek is dat bewuste consumptie zich nu goed gevestigd heeft in de samenleving. Zo zou bijvoorbeeld 82 procent van de respondenten de voorkeur geven aan producten uit de eigen regio en 80 procent zou de voorkeur geven aan seizoensproducten. Gezondheidsbewuste voeding is erg populair onder Duitsers. 64 Procent zegt geen gebruik te maken van volledig verwerkte producten en 36 procent zegt geen snoepjes te eten.
Degen die gezond eten, helpen daarmee hun eigen gezondheidsrisico's te verlagen en de levensverwachting te verlengen. Dit preventieve gedrag wordt nu ondersteund door verschillende verzekeringsmaatschappijen. Damaris Kleist, vitaliteitsexpert bij CosmosDirekt: "Met het Generali Vitality programma motiveren we onze klanten om een gezonde levensstijl te ontwikkelen en belonen hen met een terugbetaling van een gedeelte van hun levensverzekeringspremie en extra voordelen bij veel van onze partners." Zo is er tot 40 procent korting te verkrijgen in online supermarkt AllyouneedFresh.
Voor gedetailleerde onderzoeksresultaten, kijk hier.