Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aanzienlijk minder calorieën wanneer hamburgers vermengd zijn met champignons

SONIC Drive-In (op NASDAQ bekend als SONC) heeft een nieuwe variant bedacht op de traditionele Amerikaanse cheeseburger. De nieuwe SONIC Signature Slingers zijn een primeur op het gebied van fastfood. Het rundvlees is vermengd met champignons, waardoor de cheeseburger minder calorieën bevat. Met een totaal van 350 calorieën is de Signature Slinger zodoende gezonder dan de meeste andere hamburgers. De prijs voor de cheeseburger komt neer op $1,99 (€1,62).

"De Signature Slingers is de eerste in zijn soort. De cheeseburger geeft dezelfde sappige, hartige smaakervaring die je van een burger verwacht, maar geeft je toch het gevoel dat je niet al te ongezond eet," zegt Scott Uehlein van SONIC. "Door champignons aan het vlees toe te voegen wordt de smaak verbeterd. Deze cheeseburger legt echt de lat hoger voor andere fastfoodketens."

Vanaf 5 maart zijn de Signature Slingers beschikbaar bij Sonic. Ze komen in twee varianten. De Classic SONIC Signature Slinger bevat naast de hamburger verse sla en tomaten, gesneden uien, augurken, mayonaise en gesmolten Amerikaanse kaas op een briochebroodje. De Bacon Melt SONIC Signature Slinger bevat daarnaast ook knapperige bacon.

"We zijn erg enthousiast om samen te mogen werken aan de nieuwe Signature Slingers. De nieuwe cheeseburger combineert het hartige van puur rundvlees met het sappige van champignons, wat zorgt voor een goed smakend product dat alleen bij SONIC voor handen is," zegt Bart Minor, directeur van de Mushroom Council. Deze brancheorganisatie zorgt namens de Amerikaanse teeltsector voor champignons voor marketing en voorlichting. "De trend om champignons in hamburgers te verwerken is een van de belangrijkste trends van dit jaar. We kunnen niet wachten tot consumenten kennis maken met de unieke creatie van SONIC," zegt Minor tot slot.
Publicatiedatum: