Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
PMA Fresh Connections China, 20-21 maart, Shenzhen

Ontmoet lokale Chinese kopers en retailers

Het leveren aan de Chinese markt en zakendoen in China zijn twee thema's die centraal zullen staan tijdens de de zesde editie van de PMA (Produce marketing Association) Fresh Connections-vakbeurs die op 20 en 21 maart gehouden zal worden in het Grand Hyatt Hotel in Shenzhen. 
 
Tijdens dit evenement kunnen internationale AGF-leveranciers die belangstelling hebben voor de export naar China rechtstreeks in contact komen met de grootste Chinese retailers, e-tailers en groothandelaren. De deelname van ruim 15 kopers is al bevestigd, waaronder Tmall Fresh (Alibaba), JD.com, Fruitday.com, CR Vanguard, Walmart, China/Sam's Club, Pagoda, Hema Supermarkten, Lantao, Joy Wing Mau en andere. 
 

Klik hier voor de officële website van PMA Fresh Connections: China

Shenzhen
Het is de eerste keer dat de vakbeurs in Shenzhen gehouden wordt. Shenzhen is de belangrijkste handelshaven voor het Chinese vasteland, zowel qua volume als waarde. Daarnaast heeft een aantal van de grootste retailers in het land haar hoofdkantoor in deze stad, waaronder CR Vanguard, Walmart en Pagoda. 

 
PMA-directeur Cathy Burns licht toe waarom de beurs dit jaar in Shenzhen plaatsvindt: "PMA is zich ervan bewust dat in een groot land als China de behoeften en voorkeuren per regio verschillen. Shenzhen is de belangrijkste haven in het zuiden van China voor de aanvoer van AGF, vandaar dat grote retailers en importeurs zich hier gevestigd hebben. We zijn blij onze banden met importeurs en retailers in Zuid-China te kunnen versterken."

China is evenals andere landen buiten Noord-Amerika een belangrijk aandachtsgebied voor PMA. "PMA heeft leden in 43 landen. Landen buiten de Verenigde Staten zijn onze snelstgroeiende leden. Met name China biedt veel potentie voor de wereldwijde AGF- en bloemensector, vooral vanwege de consumentenvraag en voorkeur voor internationale merken. Vorig jaar groeide de e-commercesector voor verse voeding in China met 59,7%. Fruit werd het meest verkocht, gevolgd door zuivel en groenten. Als internationale handelsorganisatie stelt PMA zich ten doen de wereldwijde toeleveringsketen van AGF te ontwikkelen tot een onderling verbonden gemeenschap van mensen en ideeën waardoor de vraag naar AGF kan worden gestimuleerd. Fresh Connections China in Shenzhen brengt kopers en verkopers samen en dat past in onze visie voor het creëren van een gezondere wereld."

Fresh Connections Conference
Het evenement gaat op 20 maart van start met een rondleiding langs lokale retailers, waaraan de deelname niet verplicht is. Het doel van de conferentie is het contact leggen met de juiste mensen en ontdekken van strategieën die noodzakelijk zijn om toekomstige groei op de Chinese markt mogelijk te maken. 
 
"Het is een geweldige eer dat vooraanstaande leiders uit de Chinese en wereldwijde supply chain hun kennis en inzichten met ons willen delen op de Fresh Connections: China," vervolgt Burns. "Doordat wij onze leden kunnen laten profiteren van deze kennis onderscheidt de PMA zich van andere vakbeurzen. In Shenzhen zullen we aandacht besteden aan onderwerpen zoals e-commerce, blockchain, branding, de groeiende binnenlandse productie en markttoegang," voegt Burns er aan toe. "Ik ben in het bijzonder blij een panel van internationale leiders te mogen voorzitten met als thema 'How to think like a CEO'. Als voormalig retailer ben ik ook benieuwd naar de innovaties die Pagoda, Hema Fresh, Walmart en andere kopers in petto hebben tijdens de excursie die we op 20 maart organiseren."
 
Klik hier voor de line-up en belangrijkste sprekers

"Het tot stand brengen van zakelijke relaties ligt ten grondslag aan Fresh Connections China," legt Burns uit. "We doen er alles aan om de juiste mensen naar dit evenement te lokken en de beste sprekers uit te nodigen om de belangrijkste onderwerpen binnen de sector te bespreken. Deelname aan onze beurs in Shenzhen zal u helpen uw activiteiten uit te breiden, of u nu geïnteresseerd bent in nieuwe technologieën, de binnenlandse productie of in de export naar China."
 
Publicatiedatum: