Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Verliezen voor Carrefour
2017 was een moeilijk jaar voor Carrefour. De omzetgroei van de Franse supermarktketen daalde en kwam uit op 1,6%. In 2016 was dit nog 3%. De operationele winst daalde met 14,7%. Als voornaamste oorzaken noemt de keten de sterke Franse concurrentie, de verhoogde distributiekosten op de belangrijkste markten, hoge afschrijvingen op investeringen uit het verleden en de moeilijkere situatie in Argentinië, waar het bedrijf behoorlijke verliezen leed.
Alexandre Bompard, directeur-generaal van Carrefour: "De jaarcijfers van 2017 tonen aan dat we zo snel mogelijk moeten beginnen met de transformatie door ons actieplan 'Carrefour 2022' wereldwijd in te voeren. Het doel van dit plan is tweeledig. Ten eerste willen we van Carrefour de marktleider maken op het gebied van levensmiddelen. Ten tweede willen we een nieuwe standaardnorm neerzetten voor ons omnichannel en inzetten op online verkoop. We investeren flink om zo snel mogelijk weer groeiende cijfers te kunnen laten zien."
In januari kondigde Carrefour nog een grondige reorganisatie aan waarbij veel banen in Frankrijk en België kwamen te vervallen. In totaal zou dit op een termijn van twee jaar voor een besparing van €2 miljard moeten zorgen.