Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verliezen voor Carrefour

2017 was een moeilijk jaar voor Carrefour. De omzetgroei van de Franse supermarktketen daalde en kwam uit op 1,6%. In 2016 was dit nog 3%. De operationele winst daalde met 14,7%. Als voornaamste oorzaken noemt de keten de sterke Franse concurrentie, de verhoogde distributiekosten op de belangrijkste markten, hoge afschrijvingen op investeringen uit het verleden en de moeilijkere situatie in Argentinië, waar het bedrijf behoorlijke verliezen leed.

Alexandre Bompard, directeur-generaal van Carrefour: "De jaarcijfers van 2017 tonen aan dat we zo snel mogelijk moeten beginnen met de transformatie door ons actieplan 'Carrefour 2022' wereldwijd in te voeren. Het doel van dit plan is tweeledig. Ten eerste willen we van Carrefour de marktleider maken op het gebied van levensmiddelen. Ten tweede willen we een nieuwe standaardnorm neerzetten voor ons omnichannel en inzetten op online verkoop. We investeren flink om zo snel mogelijk weer groeiende cijfers te kunnen laten zien."

In januari kondigde Carrefour nog een grondige reorganisatie aan waarbij veel banen in Frankrijk en België kwamen te vervallen. In totaal zou dit op een termijn van twee jaar voor een besparing van €2 miljard moeten zorgen. 

Publicatiedatum: