Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wie verbetert zijn positie op basis van data?

Tholen – Naast het telefonische kanaal, traditioneel het handelsmedium bij uitstek, worden online kanalen steeds belangrijker als medium om handel te drijven. Dat betekent ook dat de traditionele keten onder druk staat. Communicatie-, informatie- en handelskanalen blijven zich ontwikkelen en ondersteunende algoritmes worden aldoor slimmer.

"Door de komst van nieuwe technologie, zoals blockchain en het ontstaan van betrouwbare platforms, zal de bereidheid om data te delen toenemen. De vraag is dan: wie gaat zijn positie verbeteren op basis van data? Zijn dat de leveranciers van machines en hardware of de agrarische ondernemer die de consument kan overtuigen? Want in de toekomst is: meten = weten = eten", zegt Rob Morren, sectorbankier bij Abn Amro. Op 8 maart geeft hij een lezing tijdens de Oracle Food & AGF inspiratiesessie.

Rob Morren gaat in zijn lezing in op trends in de branche waarbij data, digitalisering en de uitwisseling van data de basis zijn. Er is steeds meer behoefte aan transparantie in de keten, waar komt een product vandaan en via welke partijen wordt er geleverd en wat zijn de werkelijke kosten, de eisen aan tracebility en duurzaamheid worden steeds hoger en ook consumenten hebben behoeft aan meer inzicht. Rob Morren: "De branche is toe aan het actiever gebruiken van digitale informatie. Grenzen tussen branches vervagen en retailers en consumenten worden veeleisender. Daarop inspelen vraagt flexibiliteit en een datagedreven organisatie."

"Eigenlijk heeft iedere ondernemer een digitale roadmap voor de toekomst nodig. Tijdens de inspiratiesessie laten wij een aantal trends in sales, customer service en marketing en communicatie zien. Daarna willen we graag met deelnemers om de tafel voor een readiness Assessment", vertelt Jelmer Vet, customer experience specialist bij Oracle Digital BeNeLux.

Klik hier voor meer informatie over de inspiratiesessie en inschrijven.