"Gezondheid en gemak voor de klant met weinig tijd"
Rob Verschoor is derde generatie als AGF-ondernemer, hij startte in 1999 al met online verkoop van fruitmanden en ontwikkelde diverse andere online verkoop activiteiten
Tarwegrassap markt nog niet volwassen
Tarwegras werd een echte hype in Nederland en ondernemend als Rob is, startte hij met de site Tarwegrasbezorgen.nl. "Ik heb dat samen opgezet met een teler. Bijna iedere groenten- en fruitspeciaalzaak sloot zich bij ons aan." De groei in populariteit van tarwegras is na 6 jaar voorbij. "We proberen het verhaal wel levend te houden. Op het hoogtepunt verkochten we 8-10 duizend cupjes per week, nu is dat gestabiliseerd naar wekelijks 3 duizend. Toch is de markt nog niet volwassen en met name in het buitenland zijn er nog kansen voor tarwegrassap."
Het koelschap dat omgebouwd gaat worden naar borrelschap
Online verkoop
Een ander voorbeeld van een trend waar Rob op inspeelde is het online verkopen van fruitmanden. "In 1999 zijn ben ik begonnen met de online verkoop van fruitmanden. We bezorgen mooi opgemaakt fruitmanden door heel Nederland. Vaak voor relaties in de zakelijke markt maar ook particulieren weten ons te vinden. In 2004 zijn we uitgebreid met fruitophetwerk.nl. Beide activiteiten hebben een tijd lang hele goede handel opgeleverd. Het is nog steeds een belangrijke activiteit van ons maar inmiddels zijn er heel veel mensen op ingesprongen. Het is echt een vechtersmarkt geworden."
Presentatiemap met alle bestelmogelijkheden voor catering; deze is ook online te vinden
Borrelmoment heeft nu prioriteit
Maar Rob is niet voor een gat te vangen. Hij zit vol nieuwe ideeën en heeft eigenlijk te weinig tijd om ze goed uit te werken. Het project dat nu prioriteit heeft, is het borrelmoment. Daarvoor heeft hij een aantal originele recepten ontwikkeld (zoals pasteitjes, wereldse bal van kaassoorten, noten en broodkruim, borrel bites) en presenteert deze samen met salades en dergelijke in het koelschap. "Zo kunnen klanten heel gemakkelijk heerlijke en gezonde hapjes voor een complete verwentafel uitzoeken. Ze zitten als het ware thuis in een Hollands tapasrestaurant te eten."
Klanten willen de beste kwaliteit, alleen ingevlogen mango's
Alleen nog ingevlogen mango's verkopen
Rob Verschoor is de derde generatie in het groenten- en fruitvak en heeft zich ontwikkeld tot traiteur. In de winkel is een breed assortiment van versproducten te vinden. Als liefhebber van lekker eten en van koken ontwikkelt Rob zijn eigen recepturen en is dagelijks in de keuken te vinden. Inkopen is voor hem ook een sport. "Ik wil altijd de allerbeste kwaliteit bieden en niet te afhankelijk zijn van één grossier. Daarom werk ik met 3 importeurs, 2 grossiers en koop in op veiling Zaltbommel en Geldermalsen. De klant is zo kritisch als de laatste levering. Zo ben ik ook richting mijn toeleveranciers, als het niet goed is krijgen ze het terug. Ik ben blij met de diverse kanalen, zo bied ik mijn klanten altijd de beste kwaliteiten. Wat ik wel zie, is dat de kwaliteit uit het buitenland minder wordt. De welvaart is zich aan het verplaatsten. Vroeger kregen wij de beste producten maar nu betalen andere landen er beter voor. "Kwaliteit is voor Robs klanten heel belangrijk. "Ik verkoop alleen nog maar ingevlogen aan de boom gerijpte mango's bijvoorbeeld. De geforceerd eetrijp gemaakte mango's kiezen mijn klanten niet meer sinds ze de keus hebben. Zo is het ook met ananas."
Fruitverkoop loopt, losse groenten lopen terug
Losse groenten loopt terug
Over het algemeen ziet Rob dat de verkoop van losse groenten terugloopt. Dat is jammer. Los fruit loopt beter maar de losse verkoop is al lang niet meer de hoofdzaak. Doordat Rob zich heeft ontwikkeld als traiteur speelt hij in op de gemakstrend waarbij hij zich richt op de bewuste klant die gezond wil eten maar weinig tijd heeft. Voorbeelden van goedlopende producten zijn maaltijdsalades en de speciaal ontwikkelde eiwitrijke en gezonde maaltijden voor sporters, maar ook de al genoemde borrelhappen en gemaksproducten als panklare groenten (zonder stikstof), soepen en sappen.
Een impressie van de winkel
De winkel online
Naast de winkel zijn de uitgebreide website robverschoor.nl met online bestelmogelijkheden en het gehele assortiment en Facebook zowel visitekaartjes als nieuwe communicatiekanalen voor de onderneming. Onderstaand een fotoreportage van de winkel, binnenkijken is ook mogelijk. Rob liet een 360 graden opname maken van zijn winkel die op zijn site te vinden is.
Eiwitrijke salades voor sporters
Borrelbites op basis van paddenstoelen
Diverse kant-en-klaarmaaltijden
Specialties
Fruitmanden bestellen en bezorgen door heel Nederland sinds 1999
De buitenzijde van de winkel
Voor meer informatie:
Verschoor Groentespeciaalzaak & Groothandel AGF
Dillenplein 10
2983 CC Ridderkerk
@ Verschoor Traiteur & AGF
www.robverschoor.nl
info@robverschoor.nl
T 0180 - 413 318