Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wise Apple koopt AGF in bij lokale partners

Nieuwste generatie verpakte lunches bevatten verse groenten en fruit

Voorverpakte lunches en snacks zijn al een tijd lang op de markt maar bevatten vaak minder gezonde ingrediënten zoals bewerkt vlees of zoetigheid. De keuzes worden nu voor een grotere leeftijdsgroep aantrekkelijker gemaakt doordat er aan de nieuwe generatie lunchmaaltijden verse groenten en fruit zijn toegevoegd.

Het in Chicago gevestigde Wise Apple, dat in 2016 werd opgericht, produceert lunches 'op maat' waarbij altijd gekozen kan worden voor verse AGF. De groenten en fruit worden zo mogelijk bij lokale telers ingekocht, afhankelijk van het seizoensaanbod. "Appelen zijn een enorme hit," vertelt Rebecca Sholiton. "We zorgen ervoor dat er altijd appelen op het menu staan. Ook wortelen en huisgemaakte 'ranch' dip zijn volgens Sholiton populair. Andere veelgevraagde producten zijn sugar snaps, druiven, blauwe bessen, cherrytomaten en selderij. 



Nu het bedrijf een nieuwe partner heeft gevonden, kan het ook ananas mango mix aanbieden. "Het heeft veel tijd gekost om hiervoor de juiste partner te vinden. Ananas is een riskant product om mee te werken omdat het na het snijden oxideert. Het vinden van een geschikte natuurlijke oplossing was dan ook cruciaal om van dit product een succes te kunnen maken. De MAP-verpakkingen worden allemaal individueel geseald. Sholiton voegt er aan toe dat deze verpakking er ook aan bijdraagt dat het product langer houdbaar is. 

Sholiton vertelt dat het bedrijf haar producten dit jaar in de retail in de regio Chicago zal aanbieden. Momenteel is Wise Apple actief in zeven staten in het het Midwesten. "De meest verse producten komen meestal uit de buurt en dit is een belangrijk onderdeel van ons waardesysteem. Dit is soms wel een uitdaging en daarom werken we in het Midwesten samen met lokale partners zoals Spence Farms. Green City Farmer's Market en in Chicago met Mighty Vine en Local Foods," aldus Sholiton.



Tony Quartaro vertelt dat het inkopen van de juiste ingrediënten en het ontwikkelen van goede samenwerkingen topprioriteit hebben. "We willen er zeker van zijn dat alle ingrediënten die we in onze lunches verwerken een goede herkomst hebben en geproduceerd zijn door mensen die dit net zo belangrijk vinden als wij."


Voor meer informatie:
Rebecca Sholiton
Wise Apple

Publicatiedatum: