Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl wint marktaandeel, Aldi levert

Nielsen: Marktaandelen supermarkten 2017

Albert Heijn en Jumbo hebben allebei in 2017 meer marktaandeel in handen gekregen. Dat blijkt uit de cijfers van Nielsen die onlangs bekend zijn gemaakt. Albert Heijn maakte al bekend gemaakt dat hun marktaandeel is gestegen van 35,2 procent naar 35,3 procent. Jumbo won ook aan marktaandeel, een stijging van 18,4 procent naar 18,7 procent. Discounter Lidl breidde aan marktaandeel uit naar 10,5 procent, een groei van 0,3%. Aldi en Emté zijn de enige formules die inleveren.

IRI publiceerde in januari al de marktaandeelcijfers. Die van Nielsen komen grotendeels overeen. In het overzicht van IRI zijn Lidl en Aldi onder een noemer geschaard. Nielsen maakt wel onderscheid tussen de beide formules.

Publicatiedatum: