Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marc De Nale, Demain La Terre

"We willen onze boodschap rechtstreeks aan consument overbrengen"

Demain la Terre is een organisatie van AGF-telers die telers helpt bij de duurzame en maatschappelijke verantwoorde teelt. Dit jaar wil de organisatie zich nog meer gaan richten op nieuwe manieren om hun boodschap rechtstreeks aan consumenten te communiceren. Marc De Nale, directeur: "We zullen dit doen in supermarkten, op groothandelsmarkten en in groentewinkels door de aandacht op ons merk te vestigen als toevoeging op het label dat al onze producten nu al dragen. We zullen bovendien meer gebruik gaan maken van sociale netwerken in onze communicatie."

Daarnaast zal de organisatie de focus op de standaarden voor de productie van producten zoals purees, sappen en sauzen leggen. "We werken met een referentiekader voor deze producten en we zullen dit over twee weken tijdens de Salon International de l'Agriculture in Parijs presenteren."


Demain la Terre

Demain la Terre, dat vertaald kan worden als Morgen de Aarde, werd in 2004 opgericht en begon als samenwerkingsverband tussen vijf bedrijven. Inmiddels hebben twaalf bedrijven zich bij de organisatie aangesloten. Tezamen vertegenwoordigen zij 150 telers en hun gecertificeerde productie heeft een aandeel van 1,2% in de totale Franse AGF-productie, wat overeenkomst met een volume van 150.000 ton. 


Marc De Nale Demain la Terre

Marc : "Toen we begonnen met Demain la Terre hebben we eisen opgesteld waaraan telers moesten voldoen om ons label te mogen dragen. We blijven deze eisen aanpassen en ontwikkelen en moedigen ook onze telers aan om hun werkwijzen te blijven verbeteren. We willen een referentiesysteem creƫren dat verder gaat dan regelgeving alleen."



Tegen 2020 hoopt Demain la Terre 20 deelnemende bedrijven te tellen.

Van 24 februari tot 4 maart 2018 zal Demain la Terre te vinden zijn op de Salon International de l'Agriculture de Parijs, in hal 4, B 027. 



Voor meer informatie: 
Demain la Terre
Marc De Nale



Publicatiedatum: