Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl reduceert plastic gebruik in Duitsland met minstens 20 procent tot 2025

Lidl Duitsland heeft als eerste discounter van het land in 2017 de standaard plastic tassen afgeschaft. Nu volgen er verdere concrete doelen: tot 2025 moet het plastic verbruik bij Lidl in Duitsland met minstens 20 procent gereduceerd worden. Dit doel wil het bedrijf bereiken met maatregelen bij product- en omverpakkingen voor eigen merken, die circa 70 procent van het totale assortiment beslaan. Tegelijkertijd kondigt Lidl aan dat al haar plastic verpakkingen van eigen merken tot 2025 voor 100 procent recyclebaar worden. Daarmee ondersteunt het bedrijf de onlangs door de Europese Commissie voorgestelde Europese plasticstrategie.

Verpakking vermijden - plasticaandeel reduceren
Lidl zet zich sinds jaren in voor een succesvolle vermijding en reductie van verpakkingsmaterialen bij een gelijktijdige verbetering van de recycle mogelijkheden. Met de nu aangekondigde stap om het plasticgebruik bij de eigen merken met 20 procent tot 2025 te reduceren, zet Lidl deze weg consequent voort. "We analyseren sinds langere tijd in nauwe samenwerking met onze leveranciers zeer zorgvuldig waar we af kunnen zien van het gebruik van plastic en waar we gebruik kunnen maken van alternatieve verpakkingsmogelijkheden. Lidl Duitsland biedt bovendien al sinds vele jaren een groot aantal onverpakte, losse artikelen in het groenten- en fruitschap aan. Maar ook in andere productgroepen optimaliseren we passende verpakkingsconcepten", zegt Jan Bock, inkoopleider bij Lidl Duitsland. Zo werd onlangs bijvoorbeeld de foliedikte van de verpakkingen toastbrood met 25 procent gereduceerd en werd de verpakkingsgrootte van 'Alesto'-cashewnoten 20 procent kleiner.
Publicatiedatum: