Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Succesvolle lancering van communicatiecampagne op de Fruit Logistica
Fyffes zet in op nieuw enthousiasme en duidelijke meerwaarde voor bananen
Als één van 's werelds vooraanstaande distributeurs van tropisch fruit en als de nummer 1 bananenimporteur in Europa heeft Fyffes het doel om samen met haar handelspartners consumenten weer opnieuw enthousiast te maken voor bananen. Uit actuele onderzoeken blijkt duidelijk dat consumenten niet meer zo geraakt worden door bananen en dat het bijzondere van de banaan niet erkend wordt. Tijdens de afgelopen Fruit Logistica heeft Fyffes in het kader van haar communicatiecampagne 'Fyffes. Discover more' de vakbezoekers uitgenodigd om het premium assortiment te ontdekken. Van bananen tot aan exotisch fruit – Fyffes wil met strategische partners samenwerken om binnen haar Europese kernmarkten de gehele productcategorie aan meer waardering te helpen en om het groeipotentieel optimaal te benutten.
Actuele consumentenbehoeftes concreet omgezet
Consumenten kopen bananen zonder hier uitgebreid over na te denken - ze horen gewoon in de fruitmand. Uit een actueel onderzoek van Fyffes bleek dat 58 procent van de ondervraagden dagelijks bananen eet (meerdere keren per week) – maar daarbij is het stuk fruit een vanzelfsprekendheid geworden en heeft zij haar bijzonderheid verloren. Uit andere betrouwbare onderzoeken blijkt echter ook dat consumenten zeer aankoopbewust zijn als het om groenten en fruit en de telers hiervan gaat. Woorden als 'merkidentificatie' en 'Corporate Social Responsibility' spelen een grote rol bij de uiteindelijke aankoopbeslissing. Om zo goed mogelijk aan deze behoeftes tegemoet te komen, heeft Fyffes haar nieuwe communicatiecampagne ontwikkeld.
"Discover More is Fyffes' uitnodiging aan de handel en consumenten om de wereld van de banaan te herontdekken", aldus Joris Schonk, Fyffes Commercial Director Europe. "Wij allen bij Fyffes, van onze telers in de tropen tot aan de rijpmeesters en handelaren, zetten ons er gepassioneerd voor in om Europa de beste kwaliteit en de geweldige smaak van verantwoord geteeld fruit mogelijk te maken. Precies dat enthousiasme willen we in de handel en daarbuiten ook tot leven wekken."
Fyffes biedt haar handelspartners de ontwikkeling van individuele programma's aan die op het eigen winkelconcept en de individuele klantstructuur zijn afgestemd. Zo ontstaat er een innovatieve inkoopbeleving waar de handelaren, de leveranciers en de gehele productcategorie het grootst mogelijke voordeel van hebben.