Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Tesco ontwikkelt eigen discountformule

Minder variatie en goedkoper: hiermee gaat de Britse supermarktketen Tesco de strijd aan met discounters Aldi en Lidl die succesvol de Britse markt zijn 'binnengedrongen'. Dat meldt de Sunday Times. De Duitse discounters groeiden in het afgelopen jaar spectaculair. In de zomer van 2017 lag de omzet van deze supermarkten in vergelijking met dezelfde periode een jaar ruim 19 procent hoger. De omzetstijging is veel groter dan die van de grootste Britse supermarkten Tesco, Morrisons, Sainsbury's en Asda. Zij zagen hun omzet stijgen met gemiddeld 1,6 procent. Het marktaandeel van Aldi en Lidl in Groot-BrittanniŽ is 12 procent. In Nederland is het marktaandeel van circa 17 procent.

Bron: Sunday Times

Publicatiedatum: 12-2-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: