Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Omzet blijft stijgen

Gezondheidstrend bereikt Britse supermarkten

Ondanks een jaarlijks terugkerende daling in de consumptie na de feestdagen, laten de laatste supermarktcijfers van Kantar Worldpanel zien dat de supermarktomzet is gestegen met 3,4% vergeleken met vorig jaar in dezelfde periode.

Na een kerst met recordomzet was januari een maand waarin winkelend publiek hun uitgaven beperkte: klanten gaven 1,8 miljard euro minder uit in de supermarkt vergeleken met de maand ervoor.

Goede voornemens lijken ook invloed te hebben op supermarkten. Trends zoals 'Veganuari' worden populair omdat consumenten zoeken naar gezondere alternatieven na de feestdagen. 29% van de avondmaaltijden bevatten daarom geen vlees of vis. 

Volgens een artikel van uk.kantar.com, zie je deze toenemende vraag naar veganistische en vegetarische maaltijden terug in de koelschappen. 10% van de supermarktklanten kochten in januari een kant-en-klaarmaaltijd zonder vlees, wat resulteerde in een stijging van de omzet van deze maaltijden met 15%. De omzet van spinazie, kersen en aubergine nam ook aanzienlijk toe vergeleken met de 12 maanden ervoor, respectievelijk met 43%, 25% en 23%. 


Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018