Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Afzet versproducten via Chinese e-commerce groeit sterk

Dankzij de sterke groei van de e-commerce in China kopen steeds meer consumenten ook hun dagelijkse versproducten online. Uit gegevens van iResearch blijkt dat de Chinese internet afzet van versproducten in 2017 met 59,7% groeide naar €18 miljard. 

Fruit wordt het vaakst online gekocht, gevolgd door zuivel en groenten. Tussen 2014 en 2015 maakte de internetverkoop van verse levensmiddelen in China een sterke groei door om in 2016 vervolgens in te zakken. Internetreuzen zoals Alibaba en JD.com wisten de markt echter nieuw leven in te blazen door fors te investeren in de toeleveringsketen en logistiek. 

JD.com opende in januari haar eerste fysieke versmarkt in Beijing waar het winkelend publiek direct producten kan kopen of deze kan bestellen via de app. Het bedrijf laat weten dat de 7FRESH-supermarkt tijdens de proefperiode dagelijks door zo'n 10.000 klanten bezocht werd. Het bedrijf is van plan om de komende vijf jaar nog eens 1.000 winkels in China te openen.

Xinhuanet.com meldt dat de logistiek de grootste kostenpost vormt bij de internetverkoop van verse producten. Uit een rapport blijkt dat 30,7% van de consumenten hun producten binnen een paar uur hoopt te ontvangen, terwijl 28,8% hoopt dat de levertijden naar 30 tot 60 minuten teruggebracht kunnen worden. 





Publicatiedatum: 15-2-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: