Aankooppatroon verschilt
Er zijn 4 categorieën (Superhealty, pretty good, safe en eat better tomorrow) die studenten bewuster maken van hun keuze. "De aankopen schelen erg per campus en de verhouding gezond en ongezond varieert dus nogal", vertelt Wendy Bosch van Spar University die over de schapindeling gaat. "Nabij een Academisch Ziekenhuis is er een heel ander aankooppatroon dan op de campus van een Technische Universiteit. Studenten kiezen niet altijd voor gezond maar geven wel aan deze categorieën heel prettig te vinden."
Verdubbeling
Door de introductie van een nieuw kassasysteem laat de analyse van de effecten van operatie roze krokodil nog even op zich wachten maar wel wordt duidelijk dat de afzet van AGF in 2017 voor 6 van de losse AGF producten in de top tien verdubbelde of meer dan verdubbelde. Alle verkopen stegen behalve die van mandarijnen. Hardloper nummer 1, de banaan, ging dus nog harder lopen. "We verkopen 30 keer meer bananen dan ons meest verkochte blikje bier", besluit Wendy.