Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Studenten kopen meer bananen dan bier

Tholen - Spar University is de Grab & Go studentenformule van supermarktketen Spar gevestigd op 9 locaties in Nederland. Een van de doelstellingen is het gemakkelijker maken van een gezonde leefstijl. Afgelopen zomer voerden ze operatie 'roze krokodil' uit waarbij ze de focus leggen op super healty en nowaste in de look en feel van de winkels met knalroze en felgroene schap ombouw en signing.



Aankooppatroon verschilt
Er zijn 4 categorieën (Superhealty, pretty good, safe en eat better tomorrow) die studenten bewuster maken van hun keuze. "De aankopen schelen erg per campus en de verhouding gezond en ongezond varieert dus nogal", vertelt Wendy Bosch van Spar University die over de schapindeling gaat. "Nabij een Academisch Ziekenhuis is er een heel ander aankooppatroon dan op de campus van een Technische Universiteit. Studenten kiezen niet altijd voor gezond maar geven wel aan deze categorieën heel prettig te vinden."



Verdubbeling
Door de introductie van een nieuw kassasysteem laat de analyse van de effecten van operatie roze krokodil nog even op zich wachten maar wel wordt duidelijk dat de afzet van AGF in 2017 voor 6 van de losse AGF producten in de top tien verdubbelde of meer dan verdubbelde. Alle verkopen stegen behalve die van mandarijnen. Hardloper nummer 1, de banaan, ging dus nog harder lopen. "We verkopen 30 keer meer bananen dan ons meest verkochte blikje bier", besluit Wendy.  


      

Publicatiedatum: 7-2-2018
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: