Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Nederlanders in januari volop aan de maaltijdbox

In januari abonneerden Nederlanders zich massaal op een maaltijdbox. De verkoopcijfers van Hello Fresh stegen met 130%, van Marley Spoon met 75% en van de Allerhande Box van Albert Heijn met 65%. Dat blijkt uit onderzoek van de website maaltijdbox.com, dat de statistieken van de drie grootste maaltijdbox-vergelijkers met elkaar vergeleek. 

Vergeleken bij het gemiddelde maandelijkse bezoekersaantal in 2017 steeg het aantal bezoekers in januari 2018 met 60%. Ook werden er via de vergelijkers 60% meer maaltijdboxen verkocht dan normaal. 

Ieder jaar is er in januari een piek, maar nog nooit zo erg als dit jaar. Maaltijdbox verklaart dit doordat veel leveranciers van maaltijdboxen in hun reclames focussen op afvallen en gezonder eten, iets dat goed aansluit bij de goede voornemens die veel Nederlanders aan het begin van het jaar hebben. Ook is de markt volwassener geworden. De bezorging is beter, het aanbod uitgebreider en er zijn speciale boxen voor vegetariërs, veganisten, families en mensen met een glutendieet. De laatste tijd wordt er ook gestreefd naar een zo kort mogelijke bereidingstijd. 

Publicatiedatum: 6-2-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: