

Mededelingen
Vacaturesmeer »
Tweetende AGF'ers
Laatste reactiesmeer »
- Schouten: Duurzaamheid kan ook beloond worden met leveringszekerheid (1)
- 100 jaar Versijp Groenten en Fruit (1)
- Nicole Kersten 40 jaar (1)
- “De AGF-specialist profiteert ook van onze stap naar het retailschap” (6)
- VMP start eigen loods in Poeldijk (4)
- "Ik ben de ogen en oren van mijn klanten" (3)
- Fruitbedrijven sponsoren twee appels en een peer (1)
- Sappenlijn Eerste Hulp Van Schulp breidt uit met Puur Kersensap (1)
- Kersenteler Janus van Etten zoekt telers met ingeknipte bomen (5)
- Eiwittransitie biedt kansen voor AGF (1)
Top-5 gisteren
Top-5 afgelopen week
- Drie ton cannabis in vrachtwagen met sla en sinaasappelen
- "De peenhandel valt stil omdat retailers geen hogere prijs willen betalen”
- Eminent viert 35-jarig bestaan
- “De AGF-specialist profiteert ook van onze stap naar het retailschap”
- Tien grootste glasgroententelers bezitten bijna 10 procent totaal areaal
Top-5 afgelopen maand
Koerslijstmeer »
Wisselkoersen t.o.v. Euro
Bron: ECB
Weer & verkeer
kinderen aan de verse producten
VS: Groentenpromotie Sesamstraat verlengd tot 2021
Het 'eat brighter!' initiatief, dat de invloed van Sesamstraat en zijn karakters gebruikt om kinderen meer versproducten te laten eten, is verlengd tot en met 2021. De Produce Marketing Association (PMA), Partnership For A Healthier America (PHA), en Sesame Workshop (de non-profit educatieve organisatie achter Sesamstraat) heeft het eat brighter! initiatief in 2013 gelanceerd. In het initiatief worden bekende karakters als Elmo, Pino en Tommie op de verpakkingen van versproducten gebruikt om kinderen en hun ouders te inspireren om voor versproducten te kiezen.
"We zijn erg blij dat we onze samenwerking met Sesame Workshop en de PHA kunnen verlengen," zegt de directeur van PMA, Cathy Burns. "Onze leden hebben deze mogelijkheid om consumenten van hun heerlijke, gezonde producten te voorzien met open armen ontvangen."

Sinds de oprichting hebben veel PMA leden zich bij het eat brighter! initiatief aangesloten. Retailers in de VS, Canada en Mexico kunnen mee doen en ook de leveranciers en promotionele organisaties wereldwijd die aan deze retailers leveren. Het initiatief heeft landelijke publiciteit gekregen dankzij de reclame van de drie partners.
"We zijn erg blij dat we nu tot en met 2021 samen kunnen werken met de groenten- en fruitsector om kinderen en hun families aan te moedigen om gezond te eten," liet Gabriela Arenas, vicevoorzitter van Sesame Workshop voor Noord-Amerikaanse licenties, weten.

De deelnemende bedrijven gebruiken afbeeldingen van populaire Sesamstraat figuren om kinderen van 2-5 jaar en hun families aan te moedigen om gezonde producten te eten. Leveranciers melden dat de verkoop van deze producten is toegenomen en dat de aanwezigheid van Sesamstraat figuren op borden en producten in supermarkten voor veel enthousiasme onder kinderen zorgt.
"We hebben weer bewezen dat Amerikaanse gezinnen gezonde en betaalbare voeding willen. We juichen de retailers en distributeurs die deelnemen aan de eat brighter! campagne toe — jullie durf is goed voor jullie bedrijven én voor de gezondheid van kinderen", zegt Nancy E. Roman, voorzitter en directeur van Partnership for a Healthier America.
Het eat brighter! initiatief biedt illustraties en marketing materialen aan om het voor ieder bedrijf dat versproducten aanbiedt makkelijk maakt om zich aan te sluiten.
Voor meer informatie:
Cassidy Taylor
Produce Marketing Association
+1 (302) 781-5852
Publicatiedatum: 5-2-2018
Plaats een reactie:
Ander nieuws uit deze sector: