Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
kinderen aan de verse producten

VS: Groentenpromotie Sesamstraat verlengd tot 2021

Het 'eat brighter!' initiatief, dat de invloed van Sesamstraat en zijn karakters gebruikt om kinderen meer versproducten te laten eten, is verlengd tot en met 2021. De Produce Marketing Association (PMA), Partnership For A Healthier America (PHA), en Sesame Workshop (de non-profit educatieve organisatie achter Sesamstraat) heeft het eat brighter! initiatief in 2013 gelanceerd. In het initiatief worden bekende karakters als Elmo, Pino en Tommie op de verpakkingen van versproducten gebruikt om kinderen en hun ouders te inspireren om voor versproducten te kiezen.

"We zijn erg blij dat we onze samenwerking met Sesame Workshop en de PHA kunnen verlengen," zegt de directeur van PMA, Cathy Burns. "Onze leden hebben deze mogelijkheid om consumenten van hun heerlijke, gezonde producten te voorzien met open armen ontvangen."



Sinds de oprichting hebben veel PMA leden zich bij het eat brighter! initiatief aangesloten. Retailers in de VS, Canada en Mexico kunnen mee doen en ook de leveranciers en promotionele organisaties wereldwijd die aan deze retailers leveren. Het initiatief heeft landelijke publiciteit gekregen dankzij de reclame van de drie partners. 

"We zijn erg blij dat we nu tot en met 2021 samen kunnen werken met de groenten- en fruitsector om kinderen en hun families aan te moedigen om gezond te eten," liet Gabriela Arenas, vicevoorzitter van Sesame Workshop voor Noord-Amerikaanse licenties, weten. 



De deelnemende bedrijven gebruiken afbeeldingen van populaire Sesamstraat figuren om kinderen van 2-5 jaar en hun families aan te moedigen om gezonde producten te eten. Leveranciers melden dat de verkoop van deze producten is toegenomen en dat de aanwezigheid van Sesamstraat figuren op borden en producten in supermarkten voor veel enthousiasme onder kinderen zorgt. 

"We hebben weer bewezen dat Amerikaanse gezinnen gezonde en betaalbare voeding willen. We juichen de retailers en distributeurs die deelnemen aan de eat brighter! campagne toe — jullie durf is goed voor jullie bedrijven én voor de gezondheid van kinderen", zegt Nancy E. Roman, voorzitter en directeur van Partnership for a Healthier America.

Het eat brighter! initiatief biedt illustraties en marketing materialen aan om het voor ieder bedrijf dat versproducten aanbiedt makkelijk maakt om zich aan te sluiten.

Voor meer informatie:
Cassidy Taylor
Produce Marketing Association
+1 (302) 781-5852
Publicatiedatum: