Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Andreas Schindler van Don Limón

Duurzaamheid is het nieuwe ‘biologisch’

"Duurzaamheid is de taal die wij spreken," zegt Andreas Schindler, CEO van Don Limón. "We doen geen zaken meer alleen voor het bedrijf. We hebben activiteiten over de hele wereld die de productie en het zakendoen benaderen met behulp van Sustainable Development Goals (SDG)."

Don Limón richt zich op duurzame fruitteelt. "Duurzaamheid is een fundamentele kwestie voor ons," vervolgt Andreas. We willen dat onze klanten weten dat we ons richten op duurzaamheid. We voelen een sterke waardering voor onze manier van denken. Ze kunnen zien dat we het niet alleen doen om goed over te komen. Het gaat niet alleen om de juiste certificaten."



Onder deze projecten valt ook de druiventeelt in India. "Dit is ons voornaamste product wat betreft duurzame productie," zegt Andreas. "We hebben een partner in India gevonden met een open, eerlijke benadering. Wij hebben ethische telers gevonden en zij vonden hun plek in ons systeem. Ik ben van mening dat zelfs in de agressieve markt van de discounter onze benadering van een authentieke, duurzame en humane benadering zeer wordt gewaardeerd."



Een ander project is de teelt van zoete aardappelen in Midden-Amerika, India en Afrika. Andreas: "We werken samen met een universiteit in Nederland aan een project in Ghana. We globaliseren de teelt van zoete aardappelen. De hoeveelheden nemen steeds sneller toe. Er is meer dan 100% meer volume dan vorig seizoen. We verwachten dit jaar meer dan 300 containers. "Don Limón ontwikkelt ook de fruitteelt in Afrika in samenwerking met de Duitse Ministeries voor Ontwikkelingssamenwerking.

"Onze projecten moeten holistisch duurzaam zijn om succesvol te zijn. We handelen niet langer gewoon meer maar ontwikkelen projecten die logisch zijn. Het moet logisch zijn voor de mens," zegt Andreas. Hij zegt dat hun doelen SDG-georiënteerd zijn. Deze SDG's mikken op verschillende cruciale problemen, zoals gendergelijkheid. We willen dit o.a. bereiken door alle vrouwen en meisjes mondig te maken en overal alle vormen van discriminatie tegen vrouwen en meisjes te bestrijden. Er is ook de kwestie van verantwoorde consumptie en productie. Hier wordt gestreefd naar een 10-jarig raamwerk van programma's voor duurzame consumptie en productie, waarbij alle landen actie ondernemen. Ontwikkelde landen zouden het voortouw nemen, rekening houdend met hun niveau van ontwikkeling en capaciteiten. Dit zorgt voor duurzame consumptie- en productiepatronen.

Een ander probleem is het klimaat. Er moeten dringend maatregelen worden genomen om klimaatverandering en de gevolgen ervan te bestrijden. Het doel is om de veerkracht en het aanpassingsvermogen voor klimaatgerelateerde gevaren en natuurrampen in alle landen te versterken. Hier wordt het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering beschouwd als het belangrijkste internationale, intergouvernementele forum voor onderhandelingen over de wereldwijde reactie op klimaatverandering.



Dingen moeten logisch zijn! De meesten van onze zakelijke partners hebben een achtergrond als familiebedrijf - de vraag: "Is het logisch?" hangt altijd in de lucht. Verantwoordelijk gedrag en besluitvorming is noodzakelijk. Bewustzijn en ethiek zijn de basis van onze bedrijfscultuur. Controles en cijfers zijn slechts hulpmiddelen om te controleren of we duurzaam werken: ze voeren onze strategie niet uit.

"De mensen waarmee we samenwerken, waarderen onze menselijke benadering en diepgaande kennis," besluit Andreas. "We houden van wat we doen en dat wordt elke dag sterker."

Voor meer informatie:
Andreas Schindler
Pilz Schindler GmbH
Tel: +49 0 40 3095499 45
Mob: +49 0 171 8583 211
aschindler@pilz-schindler.de
www.don-limon.de 
Publicatiedatum: