Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"„Trend gaat in de richting van onverpakte komkommers"
Binnen de huidige groenten- en fruitsector ziet men een aantal duidelijk tendensen. Aan de ene kant wordt een duurzame verpakking steeds meer gewaardeerd, aan de andere kant winnen de gesneden producten duidelijk aan populariteit. Ook de importeurs c.q. tussenhandel gaat duidelijk op deze trends in. Zo ook bij AGF-handel Klaus Burkert uit München, waar men zich hoofdzakelijk richt op groenten en fruit uit Spanje.
Het bedrijf heeft momenteel het hele jaar door komkommers zonder plasticfolie in het assortiment. Volgens in- en verkoper Jörg Sailer is het onverpakte product goed ontvangen door de grootafnemers. "Men heeft twee voordelen: aan de ene kant hoef je geen afval weg te gooien en is het product milieuvriendelijk. Aan de andere kant ziet men in tegenstelling tot bij de verpakte komkommers ook of het product beschadigd of zacht is.'' Daarnaast probeert het importbedrijf ook zoveel mogelijk milieuvriendelijke grootverpakkingen te gebruiken. "70 procent van onze producten distribueren we in kratten voor meermalig gebruik. We gebruiken zo min mogelijk houten kisten, kartonnen dozen en inlegfolie.''
In- en verkoper Jörg Sailer achter zijn bureau in München
Een andere tendens gaat in de richting van gesneden producten. Jörg noemt als voorbeeld de zogenaamde crownless ananas, waarbij de ananas zonder schil geleverd wordt. "Deze ananassen zonder kroon zijn erg populair bij onder meer grootkeukens omdat het productverlies hierbij zeer beperkt is en het minder kost om te bereiden. Daar is werkelijk een enorme vraag naar. Dat geldt natuurlijk ook voor kant-en-klare slamengsels, waterkers en snackgroenten.''
Dienstverlener
Fruithandel Klaus Burkert is een volwaardige servicedienstverlener en levert hoofdzakelijk Spaanse importproducten aan grootafnemers zoals de levensmiddelenhandel, fruitgroothandelaren en gastronomiebedrijven. Het productpalet omvat onder andere tomaten, komkommers en paprika's, maar ook zuidvruchten en citrus. Het bedrijf is in het Kontorhaus in München gevestigd.