Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe visuele identiteit

Altamura wordt telersvereniging

"Het was een lang, maar natuurlijk proces waar we trots op zijn. We hebben de relatie met onze leveranciers op een andere manier vormgegeven. Ik zou het omschrijven als een groente: de wortels worden geënt, nieuwe planten ontkiemen, er ontstaan nieuwe stengels en er groeien nieuwe bladeren." Zo omschrijft Alfonso Altamura, voorzitter van de nieuwe telersvereniging Altamura, het proces dat sinds 1 januari actief is en op 24 januari officieel zal worden gelanceerd.

De vereniging bestaat momenteel uit 13 bedrijven die gespecialiseerd zijn in de teelt van babyleaf sla rondom Piana del Sele. Deze bedrijven beslaan een gebied van ongeveer 300 hectare kassen waarvan bijna 20% is bestemd voor biologische productie.





"Het doel van deze verandering is om het georganiseerde systeem van bladgroententelers rond Piana del Sele te versterken. We willen ook een model creëren dat een brede ontwikkeling en professionele groei van de verenigde telers mogelijk maakt. Dankzij onze ervaring in het telen van bladgroenten en de marketing hiervan weten we hoe we dit moeten aanpakken," zegt Alfonso Altamura.

Bij de oprichting van telersvereniging hoort ook een nieuwe visuele identiteit. Een centraal element van het project is een pictogram, dat is afgeleid van de oorspronkelijke naam Altamura.

"We vonden dit een mooi pictogram omdat het blad doet denken aan wat de kern van onze vereniging is. Maar het verwijst ook naar een menselijk figuur, naar de verschillende zielen binnen onze organisatie. Mensen zijn belangrijk en hun belang staat voorop," legt Altamura uit.

De nieuwe faciliteit van 3000 vierkante meter is klaar, maar nog niet in gebruik. "Het bestaat uit kantoren, vergaderzalen, een trainingsruimte, twee winkels en drie nieuwe verpakkingslijnen, twee optische sorteerders, twee nieuwe vacuümsystemen, vijf uitlaatplatformen en vier plekken om in te laden. Alles zal worden geoptimaliseerd om de koelketen te verbeteren zodat we onze klanten optimale producten van hoge kwaliteit kunnen garanderen," gaat Alfonso door.





De vereniging sluit niet uit dat er in de toekomst ook andere markten zullen worden aangeboord. "Natuurlijk is het mogelijk om in de komende jaren op verkenningstocht te gaan en andere bladgroenten toe te voegen, maar voorlopig blijven we gefocust op onze kernactiviteiten."

"Ongeveer 98% van de producten van Altamura was al bestemd voor het buitenland en de nieuwe situatie verandert daar nauwelijks iets aan. We blijven ons richten op onze trouwe partners met wie we van jaar tot jaar groeien. We verwachten nieuwe overeenkomsten te sluiten als we helemaal gewend zijn aan de nieuwe situatie."

Tijdens Fruit Logistica (7-9 februari te Berlijn) zal Altamura voor de eerste keer als telersvereniging worden gepresenteerd, hal 4.2, stand C-08. Tijdens het evenement zullen de verpakkingen van de lijnen Autentica, Basic en Foglia Sublime worden gepresenteerd conform de nieuwe identiteit. Tevens zal de nieuwe lijn Selezione Oro worden gepresenteerd, die in de lente beschikbaar zal zijn voor de retailers.


De nieuwe slagzin 'Altamura, trust of nature' omvat alle waarden die de vereniging draagt: vertrouwen, echtheid, natuur. "Het gaat om kernelementen die belangrijk zijn voor onze werkzaamheden en de relatie met onze partners."

"Qua verpakking hebben we besloten om te spelen met kleur zodat we een jonger publiek kunnen trekken. Daarnaast zijn we bezig om alle verpakkingslijnen een eigen kleur en uitstraling te geven, anders lopen we het risico dat alle verpakkingen hetzelfde zijn."

Tijdens het evenement in Berlijn zullen Alfonso, Fabio en Giuseppe Altamura aanwezig zijn om de bezoekers te ontvangen en te vertellen over de nieuwe organisatie. Daarnaast zijn ook verkoopmanager Alfredo de Santis en marketingmanager Fabrizio Todisco aanwezig.



Contact:
OP Altamura
via Pacinotti
Pontecagnano Faiano (SA)
Email: info@opaltamura.com
Web: www.opaltamura.com
Publicatiedatum: